Hlavní obsah

Žádná evropská značka už nevyvíjí nové spalovací motory, říká šéf Renaultu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Všechny peníze v automobilovém průmyslu jdou nyní do elektromobility a vodíku, uvedl šéf Renaultu Luca de Meo na akci serveru Politico. Současné motory podle něj již budou jen aktualizovány podle nových norem.

Foto: Renault

Šéf Renaultu Luca de Meo

Článek

„Nemyslím si, že existuje někdo, kdo by v Evropě vyvíjel úplně nový motor. Všechny peníze jdou do elektrické nebo vodíkové technologie,“ uvedl generální ředitel Renault Group.

Produkce některých spalovacích motorů, které jsou dnes k dispozici, bude v příštích letech ukončena, zatímco ty zbývající budou muset být aktualizovány, aby splňovaly dosud neupřesněné normy Euro 7.

Díky vývoji syntetických paliv existuje záblesk naděje, že spalovací motory nebudou vyřazeny úplně. Zpráva zveřejněná agenturou Reuters na začátku tohoto týdne tvrdila, že Evropská komise připravuje plán, který umožní výrobcům automobilů prodávat po roce 2035 nová auta se spalovacím motorem na e-palivo, například Itálie lobbuje i za výjimku pro biopaliva.

Nejen syntetická paliva. Itálie chce výjimku pro biopaliva

AutoMoto

Luca de Meo popsal e-paliva jako „specializované řešení“, ale připustil, že představují příležitost. Dále řekl, že výroba paliv a motorů jím přizpůsobených bude muset výrazně narůst, aby byly silné dodavatelské řetězce.

Zákaz prodeje nových vozů poháněných spalovacími motory má vstoupit v Evropské unii v platnost v roce 2035. Mnoho automobilek však již oznámilo, že plánuje přejít zcela na elektřinu ještě před polovinou příští dekády. Jaguar tak učiní již v roce 2025, přičemž Renault, Volvo, evropský Ford, Bentley a Rolls-Royce budou následovat do roku 2030.

Za sedm let většina značek skupiny Stellantis opustí benzinové a naftové motory. Audi bude od roku 2026 uvádět na trh pouze elektromobily a má v úmyslu ukončit výrobu modelů se spalovacími motory do roku 2033. BMW a Mercedes se zavázaly přejít pouze na elektromobily ještě před rokem 2030, pokud by to mělo být na některých trzích v EU povinné.

Volkswagen, Škoda a Seat a Cupra vyjádřily přání přejít na elektrické portfolio uvedením mnoha modelů s nulovými emisemi v nadcházejících letech. Mimoevropské značky jako Kia a Hyundai budou na starém kontinentu prodávat pouze elektromobily od roku 2035, pět let po luxusní značce Genesis.

Syntetická paliva jsou drahá, budoucnost je v mikromobilitě, říká šéf Cupry

AutoMoto

Při zavedení Euro 7 propustí Škoda Auto 3000 lidí

Ekonomika

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám