Hlavní obsah

Při zavedení Euro 7 propustí Škoda Auto 3000 lidí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

V případě zavedení emisní normy Euro 7 by Škoda Auto musela uzavřít jednu výrobní halu a o práci by přišlo kolem 3000 lidí. V rámci celého dodavatelského řetězce by podle něj přišlo o práci až 10 000 lidí. Automobilka by musela přestat vyrábět modely Fabia, Scala a Kamiq, protože by investice byla zcela nerentabilní.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

V nedělním pořadu Otázky Václava Moravce v České televizi to řekl člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing Martin Jahn.

„V Evropě to bude mít dopad na stovky tisíc pracovních míst,“ dodal Jahn.

Norma podle něj navíc ovzduší v Evropě nezlepší, protože se zpomalí obnova vozového parku a lidé budou déle používat starší, méně ekologické vozy.

Zavedení normy Euro 7 provázejí podle Jahna „nesplnitelné termíny“ a nejasnosti ohledně toho, co přesně po výrobcích vyžaduje. Měla by přitom začít platit již od roku 2025, což se podle výrobců nedá stihnout. „Ta doba platnosti je úplně nesmyslná,“ uvedl Jahn.

Automobilky se se zákazem spalovacích motorů smířily, vadí jim Euro 7

AutoMoto

„Znamenalo by to velké ztráty v době, kdy automobilky budou potřebovat vyrábět, aby bylo z čeho financovat transformaci,“ dodal Jahn.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Martin Jahn

Bývalý premiér a předseda Teplárenského sdružení České republiky Mirek Topolánek připomněl, že největší ekologickou katastrofou nejsou spalovací motory, ale konflikt na Ukrajině, kde dochází ke kontaminaci půd, ovzduší a povrchových i podzemních vod, který jde na vrub ruskému vedení.

„To je daleko větší riziko než zákaz spalovacích motorů,“ dodal k argumentům europoslance Pirátů Marcela Kolaji, který zákaz spalovacích motorů od roku 2035 podporuje. Kolaja připomněl, že o parametrech normy je třeba vést ještě dlouhou debatu.

Norma upravuje emise pevných částic vypouštěných do ovzduší, a to nejen z výfuků, ale také z brzd a pneumatik.

Proti ultimativnímu zákazů spalovacích motorů se již vyslovilo Česko, Německo, Polsko a Itálie.

Německu se nelíbí Euro 7. Kritika přichází od autoklubu, průmyslu, regionů i vlády

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám