Hlavní obsah

Toyota údajně přehodnocuje svou elektromobilní strategii

Japonská automobilka Toyota se pustila do přezkumu svých plánů na elektromobilní ofenzivu. Elektromobily jsou totiž u zákazníků populárnější, než při tvorbě plánů předpokládala.

Foto: Toyota

Toyota (ilustrační foto)

Článek

Automobilka Toyota, třebaže k elektromobilní vášni řady států a automobilek skeptická, loni ohlásila plán spolu se svou luxusní odnoží Lexus představit třicítku elektrických aut do konce tohoto desetiletí. Začala modelem bZ4X a pokračovala čínským vozem bZ3.

Toyota představila další model z řady bZ, rival pro Teslu Model 3 bude k mání jen v Číně

AutoMoto

Podle čerstvé zprávy agentury Reuters však aktuálně zastavila práce na existujících projektech elektromobilů. V souvislosti s tím firma ustanovila pracovní skupinu, která má navrhnout plány na zlepšení existující platformy pro elektromobily, nebo zcela novou platformu, píše agentura s odvoláním na čtyři nejmenované zdroje obeznámené se situací.

Automobilka plány detailně nekomentovala, uvedla jen, že „ve snaze dostat se k uhlíkové neutralitě je klíčová jak vlastní technologie Toyoty, tak práce, na které se podílí s partnery a dodavateli“.

Zvažované změny v designu a výrobě elektromobilů můžou znamenat zpoždění příchodu aut, která už jsou ve vývoji. Také ale můžou automobilce umožnit vyrábět efektivněji a nabídnout lepší produkty.

Trh není připraven na masovou elektromobilitu, míní manažer americké Toyoty

AutoMoto

Právě uvědomění inženýrů a vedoucích pracovníků Toyoty, že automobilka prohrává souboj s Teslou na poli výrobních nákladů na elektromobily, mělo být impulzem k přezkumu současných možností japonské firmy na poli elektromobilů.

Platforma e-TNGA, na níž stojí model bZ4X, byla totiž navržená s ohledem na to, aby se auta na ní stojící dala vyrábět na stejných linkách jako konvenční a hybridní vozy. Takovýto plán vznikl na základě přesvědčení, že Toyota bude prodávat zhruba 3,5 milionu elektrických aut ročně, tedy zhruba třetinu své současné produkce. Prodeje elektromobilů ale rostou rychleji, než automobilka očekávala.

Jednou z možností je platformu zásadně upravit, druhou je poslat ji dříve do důchodu a vyvinout novou. Ta by mohla mimo jiné kombinovat systém chlazení či vyhřívání kabiny se systémem teplotního řízení baterie, což by mohlo ušetřit prostor, hmotnost i peníze.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám