Hlavní obsah

McLaren nevylučuje elektrický sedan, konkurenta pro Porsche Taycan

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka McLaren podle slov šéfa Michaela Leiterse chce nabídnout zákazníkům sdílení jízdních zážitků s více pasažéry, a to ne nutně jen ve voze třídy SUV.

Foto: McLaren

McLaren (ilustrační foto)

Článek

Obrat od doktríny „SUV nikdy“ směrem k uvědomění, že se absencí takového vozu v nabídce automobilka připravuje o spoustu peněz, u McLarenu nastal už zjara letošního roku. Symbolizoval ho příchod Michaela Leiterse na post generálního ředitele.

Tento manažer v minulosti dohlížel na vývoj SUV u Porsche i Ferrari a podle svých slov má tuto kategorii aut rád. To ovšem neznamená, že by se McLaren přestal zabývat supersporty.

SUV od McLarenu? Důležitý segment, říká nový šéf značky

AutoMoto

„Myslím si, že klíčové měřítko pro McLaren je moci sdílet zážitky s více pasažéry v autě. Nemusí být na zvýšeném podvozku, ale mohlo by být,“ prozradil magazínu Evo v rozhovoru.

Potvrzení ve stylu „Postavíme elektrický sedan“ to tedy očividně není, ale je vidět, že automobilka chce využít elektrifikaci k rozšíření své nabídky do dalších segmentů.

Právě jinam než do supersportů má u ní elektrický pohon mířit jako první. Pro supersporty podle Leiterse zatím technologie elektrického pohonu nejsou dost dobré, neboť auto takového ražení musí být lehké a musí mít dynamickou DNA ostatních mclarenů.

Vývoj takového auta bude nejspíš vyžadovat nějakého partnera, a třebaže se v minulosti objevovaly zvěsti o tom, že značku plánuje koupit německé Audi, nestane se tak. Reálnější je užší spolupráce s BMW, které pomáhalo už při vývoji hybridního modelu Artura, ani zde však zatím neexistuje potvrzení.

McLaren ukázal nový hybrid, jmenuje se Artura a má neobvyklý šestiválec

AutoMoto

Leiters zmínil také změnu fungování automobilky v oblasti, u které by asi nikoho nenapadlo, že tam může být něco špatně v této cenové hladině - v kvalitě výroby. „Vzali jsme nezralý produkt a dali ho do prodeje,“ komentuje minulost fungování automobilky.

„Artura byla prvním projektem, u kterého jsme to změnili. Viděli jsme, že auto nebylo zralé do prodeje, tak jsme pozastavili dodávky. Znamenalo to riziko pro finanční fungování firmy, ale myslím si, že to byl důležitý krok,“ vysvětluje posun týkající se kvality produktů značky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám