Hlavní obsah

Cadillac Celestiq přijíždí v produkční verzi, je ztělesněním luxusu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americký Cadillac s velkým předstihem před startem výroby ukázal produkční verzi svého luxusního elektromobilu Celestiq. Prvotřídní luxus doplňuje omračující cenovkou.

Cadillac CelestiqVideo: Cadillac

 
Článek

Řadu měsíců po odhalení konceptu, ovšem víc než rok před zahájením výroby, odhalil Cadillac svou novou vlajkovou loď - elektromobil Celestiq. Že vypadá jako koncept, tím se nenechte zmást - bylo to cílem designérů.

Nenajdete tu tedy kliky dveří, otvírají se stiskem tlačítka. Kapota je dlouhá, jak je u amerických luxusních aut zvykem, ač pod ní není osmiválec. Vůz je liftbackem, otvírá se zadní sklo bez, byť jen části, masivního nárazníku. A přední maska je vyrobena z litého hliníku, dopracovaného frézováním.

Uvnitř je designovou dominantou protáhlá obrazovka, která má podle automobilky celkovou úhlopříčku 55″, ve skutečnosti ji ale tvoří dva displeje pod společným sklem. Jeden z nich funguje zároveň jako přístrojový štít a centrální displej, ten druhý je „televizí“, na níž může spolujezdec sledovat film. Řidič však pohyblivé obrázky nevidí, aby ho nerušily.

Třetí, 11″ displej tvoří středovou konzoli a ovládá se na něm např. klimatizace či další funkce vozu, čtvrtý a pátý, 12,6″ displej slouží zadním pasažérům jako obrazovky a konečně šestý, 8″ displej mají ti vzadu k dispozici pro ovládání sedaček - ano, i zadní individuální sedadla tu jsou elektricky nastavitelná - či otevření dveří.

Každý člen posádky zvlášť si také může ovládat míru průsvitnosti kusu prosklené střechy nad sebou. Ta nemá roletu, odráží však infračervené záření, aby se interiér na slunci nadměrně neohříval.

General Motors plánuje návrat. Do Evropy zamíří vlna amerických elektromobilů

AutoMoto

Celestiq jezdí na platformě Ultium, má tedy dva elektromotory, a jeho odhadovaný celkový výkon je 608 koní a točivý moment 868 Nm. To stačí ke zrychlení na stovku za 3,8 sekundy. Elektromotory čerpají energii ze 111kWh baterie, kterou lze nabíjet výkonem až 200 kW a která má stačit k dojezdu odhadem až 480 km.

Parametry to, pravda, nejsou až tak oslnivé ve světě elektromobilů, v němž existují i tisícikoňové vozy jako Lucid Air nebo Tesla Model S Plaid. Celestiq ale láká zejména luxusem, do nějž patří i prvky jako aktivní příčné stabilizátory - u Cadillacu je to první použití této technologie -, adaptivní odpružení Magnetic Ride Control 4. generace nebo natáčení zadních kol.

Za zmínku stojí také pneumatiky Michelin Pilot Sport EV, speciálně upravené pro tento model. Vyznačují se samolepicí technologií v případě průpichu nebo pěnovými vložkami, které činí jízdu tišší. Kola mohou mít v průměru až 23″.

Ve výbavě je mimo standardních jízdních asistentů systém Ultra Cruise, který je pokročilým asistentem pro poloautonomní jízdu, nebo systém dálkového parkování, dostupný, i když je řidič mimo vůz.

Nakousnutá astronomická cenovka zatím není známá přesně, ale víme, že vůz bude startovat nad metou 300 tisíc dolarů, tedy 7,6 milionu korun. Každý kousek bude vyráběn ručně v závodě v michiganském Warrenu, což je součást detroitské aglomerace, a bude vznikat přesně podle přání zákazníka.

Reklama

Výběr článků

Načítám