Hlavní obsah

Autonomní vozy General Motors po zaviněné nehodě pod lupou úřadů

Náhodné prudké brzdění a znehybnění autonomního Chevroletu Bolt společnosti Cruise, které způsobilo špunt v dopravě, se dostává pod drobnohled amerického Národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).

Foto: Cruise

Samořídící Chevrolet Bolt firmy Cruise v ulicích San Francisca (ilustrační foto)

Článek

Bíločervené Chevrolety Bolt sanfranciské společnosti Cruise, která s podporou koncernu General Motors vyvíjí systémy autonomního řízení a na těchto vozech je testuje v ostrém provozu, se sem tam dostanou do zpráv kvůli nějaké chybě či nečekané reakci. Jednou to bylo podivné rozjetí poté, co vůz zastavil policista, jindy zase znehybnění vozu.

Právě to druhé spolu se samovolným prudkým brzděním, které způsobilo nehodu, nyní prověřuje NHTSA. Uvádí, že dostal tři podněty na prověření situace, kdy autonomní vůz v reakci na vozidlo blížící se zezadu začal prudce brzdit, čímž ve všech třech případech způsobil nehodu s oním blížícím se vozidlem.

Znehybnění vozu se zase týká např. těch případů, kdy autonomní stroje stojí a kvůli nějaké chybě či poruše nikam nejedou. V létě takto sedm autonomních boltů zablokovalo jednu z křižovatek v San Franciscu na několik hodin, uvádí web CNBC.

Chtělo samořídící auto ujet policii? Po zastavení se zvláštně rozjelo

AutoMoto

„Ve voze mohou uváznout pasažéři na nebezpečných místech, jako jsou jízdní pruhy nebo křižovatky, a vozidlo se může stát nečekanou překážkou pro ostatní řidiče. Znehybnění také mohou představovat riziko pro pasažéry, kteří vystupují, nebo zapříčinit prudké manévry ostatních řidičů, aby se vyhnuli srážce se stojícím vozidlem firmy Cruise,“ cituje web Autoweek, který zprávu přináší, informace z NHTSA.

Firma uvádí, že jejich vozy najezdily přes 1,1 milionu kilometrů bez nehody, při níž by někdo zemřel nebo byl vážně zraněn. Zatím bude v testování pokračovat a s vyšetřovateli spolupracovat.

Na stole NHTSA také leží žádost firmy o to, aby jí bylo umožněno provozovat auta zcela bez volantu a pedálů. To dnes v USA není možné dle Federálních standardů bezpečnosti motorových vozidel. Zatím není jasné, jestli úřad tuto výjimku schválí.

Mercedes-Benz získal povolení k veřejné autonomní jízdě úrovně 4. Zatím na jediném parkovišti

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám