Hlavní obsah

Audi chystá překvapení v budoucí řadě elektromobilů. Kombíky nebudou chybět

3. 10. 2022, 16:10

Šéf vývoje Audi Oliver Hoffmann se nechal slyšet, že kromě elektromobilů do každého klíčového segmentu také přemýšlí novými způsoby nad městskými vozy a s přechodem na elektropohon se nezbaví kombíků.

Foto: Audi

Audi A6 Avant e-tron.

Článek

Značka Audi se chce během pár let začít naplno věnovat už jen elektromobilitě. Nebude to ale znamenat pouze prosté nahrazení spalovacích motorů elektromotory, zjistil britský web magazínu Top Gear od šéfa vývoje Audi Olivera Hoffmanna.

V nabídce podle něj budou i nekonvenční auta. Jaká konkrétně, si nechal pro sebe, ale vypadá to, že můžeme očekávat všechno od městských aut po sporťáky. Kam se vejdou ona nekonvenční auta, bude patrně pro automobilový svět překvapením.

Dost možná to ale nebude snaha znovu vynalézt kolo, co se týče kombíků, u Audi označovaných Avant. A to navzdory tomu, že je řada automobilek nahrazuje dnes oblíbenějšími crossovery. „Myslím si, že Audi znamená Avant a Avant znamená Audi. A RS6 Avant je úspěšná i v Severní Americe,“ nechal se slyšet.

Audi představuje A6 Avant e-tron, předprodukční verzi elektrického kombi

AutoMoto

Koncept A6 e-tron, který se ukázal v podobě fastbacku i kombi, podle něj dává „velmi, velmi jasnou vizi“, jak budou vypadat jejich auta na platformě PPE. Na té bude stát i elektrický nástupce Porsche Macan, který je zatím ve vývoji, a některá auta na ní mají zvládnout nabíjení výkonem až 270 kW a dojezd 700 km.

„Do roku 2027 budeme mít elektromobily ve všech klíčových segmentech,“ říká Hoffmann. To znamená hatchbacky, sedany a kombíky ve velikostech modelů A3, A4, A6/7 i A8 - a nejspíš také odpovídající SUV.

Zmínil i sporťáky. Modely TT a R8 považuje za překvapení - ve své době. „TT bylo překvapením. Nebyl to ten nejrychlejší sporťák, ale měl překvapivý a unikátní design. R8 je skutečný supersport, ale také byla překvapením,“ připomněl s tím, že značka je schopná překvapit i v budoucnosti.

První jízda v Audi Q4 Sportback e-tron: Z elektropohonu jen benefituje

AutoMoto

Mohlo by to být i u městských aut? „Soustředíme se na ně, přemýšlíme nad nimi novými způsoby. V elektrickém světě vidíme velký zájem o malá auta,“ řekl.

Upřesnil také výhled na budoucnost spalovacích motorů. „Poslední generaci aut se spalovacími motory představíme v roce 2025. (…) S normálním životním cyklem přestaneme prodávat auta se spalovacími motory v roce 2033,“ uvedl.

Reklama

Související články

Výběr článků