Hlavní obsah

Titán bude žít. Bugatti se svého šestnáctiválce nevzdá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší, nejobjemnější a nejsilnější motor v současné sériové produkci osobních aut značky Bugatti bude na světě ještě nejméně celé toto desetiletí, takže ho dostane i nástupce Chironu. Bugatti nicméně do své nabídky možná přidá bateriový elektromobil.

Foto: Bugatti

Šestnáctiválec v útrobách Bugatti Chiron Sport

Článek

Šestnáctiválců bylo na světě víc, ale dnes je ve výrobě jen jeden. Pohání nejdražší nové auto v historii i nejrychlejší silniční auto světa a je také unikátní svou konstrukcí. Řeč je o motoru W16 značky Bugatti.

Ve světle chmurných vyhlídek na konec i mnohem menších motorů v honu za snižováním emisí démonizovaného CO2 jsou na místě obavy, jak dlouho bude výjimečný šestnáctiválec žít. Podle Stephana Winkelmanna, šéfa Bugatti, to bude nejméně celé toto desetiletí.

Foto: Bugatti (3x)

Bugatti Chiron Sport 110 ans Bugatti

„W16 má, podle mého názoru, příležitost pro budoucnost. Je to prodejní lákadlo, jehož hodnota se nesnižuje,” uvedl a dodal, že Herbert Diess, hlava celého koncernu Volkswagen, pod který značka Bugatti spadá, si je vědom hodnoty tohoto motoru.

To znamená, že nástupce Chironu s největší pravděpodobností také tento motor dostane, byť jistě v nějak upravené verzi. Kdy ho uvidíme, je ve hvězdách; výroba Chironu má běžet do konce roku 2021 a ještě necelých 100 kusů z výrobního plánu čeká na své majitele.

Foto: Bugatti

Bugatti La Voiture Noire

Druhý model značky, o kterém se zatím stále spíš mluví, než že by byly vidět nějaké hmatatelné výsledky, by podle starších Winkelmannových slov nicméně mohl být bateriovým elektromobilem. A mohlo by to být auto, které majitelé budou používat každý den, nikoliv jen o víkendech.

Přesto by značka měla upřednostnit zrychlení a nejvyšší rychlost před dlouhým dojezdem. Bugatti by ho také prodávalo jen tam, kde je nabíjecí infrastruktura schopná elektromobilu zajistit podobné časy doplňování energie jako u tradičního benzínového auta.

První česká hypernabíječka elektromobilů je v provozu

AutoMoto

To v podstatě znamená Severní Ameriku a západní Evropu se sítí vysokovýkonných nabíječek Ionity. Ty zvládnou nabíjecí výkon až 350 kW. Jedna taková funguje od prosince i v Česku a příští rok mají přibýt další dvě.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám