Hlavní obsah
Bugatti má v rukou pravděpodobně nejrychlejší silniční produkční auto na světě. Foto: Bugatti

Bugatti překonalo magických 300 mil v hodině

Hranice 300 mph, tedy 482,8 km/h, už není pro silniční auto nepřekonanou metou. Na testovacím polygonu v Německu ji překonal prototyp rychlejší verze Bugatti Chiron - jel 490,484 km/h. Jestli se z něj stane produkční auto, máme před sebou nového rekordmana, a to s velkým náskokem.

Bugatti má v rukou pravděpodobně nejrychlejší silniční produkční auto na světě. Foto: Bugatti
Bugatti překonalo magických 300 mil v hodině

Od doby, co je na světě stroj zvaný automobil, se výrobci předhánějí, kdo postaví nejrychlejší auto na světě. Tento boj vládne jak u absolutních rekordů s auty s proudovými motory, tak i – a možná spíš – u aut pro normální silnice. A právě v téhle disciplíně máme dost pravděpodobně nového rekordmana.

Je jím upravené Bugatti Chiron a rychlost, které dosáhlo, je 490,484 km/h. To znamená, že také překonalo magickou hranici 300 mil za hodinu, v těchto jednotkách byla jeho rychlost 304,773 mph. Stalo se tak začátkem srpna na testovacím polygonu v Ehra-Lessien.

Prototyp budoucí silnější verze Chironu dosáhl 490 km/h.

Foto: Bugatti

Než namítnete, že upravená auta do tohoto žebříčku nepatří, protože nejsou sériově vyráběná, je třeba říci, že úpravy jdou na triko samotnému Bugatti. Automobilka o voze navíc říká, že je to „prototyp blízký sériové výrobě”. Může to tedy být předzvěst silnější a rychlejší verze Super Sport?

Že je rychlejší než standardní Chiron, už víme a o výkonu to platí také – motor dostal 100 koní navíc na výsledných 1600. Karoserie vozu je o 25 cm delší díky nové zádi, která se zbavila křídla a aerodynamické brzdy. Spolu s difuzorem a novými výfuky byla navržena pro co nejmenší aerodynamický odpor.

Záď je o 25 cm delší pro lepší aerodynamiku.

Foto: Bugatti

„Největší výzvou je sladit celek. Nejen design, aerodynamiku, motor či pneumatiky. Je důležité všechno zkombinovat a zapracovat v jedno auto,” komentoval novinku Frank Heyl, šéfdesignér Bugatti.

Jestli budeme moci oněch 490 km/h považovat za nový rekord produkčních aut, uvidíme až podle toho, jestli se z tohoto prototypu skutečně stane produkční auto. Také to zatím s největší pravděpodobností není rekord podle pravidel Guinnessovy knihy rekordů, která vyžadují průměr ze dvou jízd v opačném směru, aby se vyrušil např. vliv gravitace nebo větru. V každém případě, oproti dosavadní nejvyšší rychlosti Koenigseggu Agera RS s hodnotou 457,94 km/h to je pořádný skok.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků