Hlavní obsah

Nad budoucností malých BMW visí otazníky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Malá auta v nabídce BMW, tedy ta s pohonem přední nápravy, je drahé jak elektrifikovat, tak udržovat jejich spalovací motory v souladu se stále tvrdšími emisními regulemi. Visí tak nad nimi Damoklův meč.

Foto: Marek Bednář, Novinky

BMW 118i (Ilustrační foto)

Článek

Příští generace malých BMW, stojících na platformě UKL s pohonem primárně přední nápravy, podle zdroje webu Autocar z automobilky „prochází přezkoumáním“ ze strany vrchních plánovačů značky. Důvodem má být otázka, jestli se během nějakých pěti let vůbec vyplatí je vyrábět.

První jízda s omlazeným Mini Cabrio: V detailech lepší, v jádru pořád stejné

Testy

Tato platforma bude totiž v roce 2027 už 12 let stará a začne si tak říkat o náhradu. Jenže je pravděpodobné, že v té době bude muset většina aut být plug-in hybridy s dojezdem aspoň nějakých 65 km kvůli všemožným emisním regulacím. „Velikost UKL ztěžuje elektrifikaci, protože potenciál velikosti baterie je dost omezený,“ cituje web svůj zdroj.

Dalším problémem podle něj je množství vyrobených aut na této platformě. V USA se takhle malá auta moc neprodávají, „největší potenciální trh je asi v Číně v menších městech, ale tam chtějí jen sedany, ne hatchbacky. Ale objem prodejů tam je docela dobrý a takovéhle auto je důležité jako 'moje první BMW'. Kdybychom z tohoto trhu odešli, přenechali bychom ho rivalům,“ nechal se dále slyšet nejmenovaný zdroj.

BMW se umírajícího segmentu nevzdává, představuje řadu 2 Active Tourer druhé generace

AutoMoto

Potenciálním problémem je také emisní norma Euro 7, která, třebaže má platit už od roku 2025, pořád není hotová a automobilky tak nevědí, co mají vyvíjet. Je možné, že úprava v emisních limitech bude znamenat nutnost mít pod podlahou výrazně větší katalyzátor či jejich vyšší počet. To by automobilky mohlo také tlačit k upřednostňování vývoje větších – a tedy i dražších – vozů.

A konečně rozmach malých aut od prémiových značek krotí i nástup elektromobilů. Vozy jako Mercedes-Benz třídy A nebo právě BMW řady 1 svou velikostí docela úspěšně snižovaly flotilové průměry emisí CO2, ovšem tuto roli nově zastanou elektromobily všech velikostí.

Reklama

Související články

Test BMW 220d Coupé: Tradiční receptura

Usedl jsem za volant auta, jehož existenci považuji v dnešní době za malý automobilový zázrak. Kompaktní kupé s klasickou koncepcí pohonu bez kontroverzních...

Výběr článků

Načítám