Hlavní obsah

Hyundai představuje nový tucson, odvážně tvarované SUV se bude vyrábět v Nošovicích

Novinky, Milan Lažanský

Korejská automobilka Hyundai představila nový tucson na domácí půdě v Soulu. Evropskou základnou výroby a posledních fází vývoje jsou však Nošovice na Frýdecko-Místecku. Čtvrtá generace tucsonu svým designem překvapí nejen ve srovnání s předchůdcem.

Hyundai představuje nový TucsonVideo: Hyundai

 
Článek

Upoutávky na nový tucson tentokrát neklamaly, novinka má opravdu velmi výrazný design. Především příď zaujme svými trojúhelníkovými LED světlomety a výraznou maskou chladiče. Na boku se vyjímají výrazné prolisy a zadní svítilny jsou spojené.

Nové vydání tak narostlo, co se sebevědomí a postavení na trhu týče, milimetry navíc ale naměříte i fakticky. Stále se řadí do segmentu C SUV, vedle Peugeotu 3008 nebo Škody Karoq. Na délku měří 4500 mm, je 1865 mm široký, 1650 mm vysoký a rozvor náprav činí 2680 mm.

Foto: Hyundai

Hyundai Tucson čtvrté generace

Foto: Petr Horník, Právo

Hyundai Tucson předchozí, třetí generace

Je tedy o 20 mm delší, 15 mm širší, 5 mm vyšší a rozvor narostl o 10 mm. Zadní pasažéři tak podle Hyundaie budou mít o 26 mm více místa pro nohy.

Zavazadelník je v závislosti na pohonu o 33 až 107 litrů větší, nabídne až 620 l, respektive 1799 litrů.

Uvnitř jde rovněž o nový designový směr, kterým bude Hyundai kráčet zřejmě i v případě dalších modelů. Horizontální linky skrývají nepřímé a přímé zdroje ventilace a navazují na centrální panel s displejem infotainmentu a dotykovými plochami. Před řidičem je 10,25palcový digitální přístrojový štít.

Hyundai se chlubí bohatou výbavou, kterou si bude zákazník moci připlatit. Nechybí například třízónová klimatizace, odvětrávaná přední sedadla nebo ambientní osvětlení se 64 odstíny.

Jen šestnáctistovky

Do nového tucsonu si nejprve půjde objednat jen šestnáctistovky, výběr ale chudý nebude. Bez elektrifikace je tu zážehový turbomotor o výkonu 110 kW a vznětová jednotka o výkonu 85 kW. Mild-hybridy spolupracují se 48V sítí a startér-generátorem. Zážehová verze má 132 kW, vznětová 100 kW.

Vrcholným provedením je full-hybrid, který již zvládne jízdu je na elektřinu. Má celkový systémový výkon 169 kW. Elektromotor o výkonu 44,2 kW je napájený ze sady akumulátorů Li-Poly o kapacitě 1,49 kWh. V budoucnu jej doprovodí i třetí typ elektrifikace, plug-in hybrid s výkonem 195 kW, který půjde dobíjet ze sítě.

Hyundai využil zázemí Tatry v Kopřivnici, chystaný Tucson zde prošel zátěžovými testy

AutoMoto

U všech variant s výjimkou dvou neelektrifikovaných jednotek půjde zvolit mezi předním pohonem a čtyřkolkou. Základem je manuální převodovka iMT s elektronicky řízenou spojkou, díky níž i vůz se třemi pedály umí automaticky plachtit. Alternativou je sedmistupňová dvouspojková skříň.

Ještě letos

První tucsony čtvrté generace – hybridní verze, vznětové a zážehové motory včetně variant s 48V mild-hybridním pohonem – se objeví v evropských showroomech značky Hyundai na konci letošního roku.

Na začátku příštího roku bude následovat plug-in hybridní verze a stupeň výbavy N Line.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám