Hlavní obsah
Mercedes-Benz EQC 400 4Matic patří k nejnovějším elektromobilům na trhu. Foto: Mercedes-Benz

Elektrifikace je slibnější než syntetická paliva, věří Mercedes

Podle šéfa výzkumu a vývoje Mercedesu Markuse Schäfera nejsou e-paliva životaschopnou náhradou současného pohonu konvenčních aut. Automobilka se chce zaměřit ryze na elektromobilitu.

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic patří k nejnovějším elektromobilům na trhu. Foto: Mercedes-Benz
Elektrifikace je slibnější než syntetická paliva, věří Mercedes

Řada světoznámých automobilek, jako je Audi, Porsche, Volkswagen, Mazda nebo i britský McLaren zkoumá možnosti výroby a využití tzv. syntetických paliv. Podle Markuse Schäfera, šéfa výzkumu a vývoje u Mercedesu, to však je slepá cesta.

Automobilka, která stejně jako Porsche sídlí v německém Stuttgartu, nevidí syntetická paliva jako životaschopnou alternativu tradičních paliv z ropy, takže do nich nebude investovat.

„Rozhodli jsme se, že půjdeme cestou elektřiny,” uvedl Schäfer pro britský web Autocar.

Mercedesy EQC 400 4Matic u dobíjecí stanice

Foto: Mercedes-Benz

„Při vývoji nových platforem myslíme v prvé řadě na elektrický pohon. Musíme sledovat regulace a chování zákazníků, ale toto bude naše hlavní směřování,” dodal.

Proč se značka tak rozhodla? Podle Schäfera jsou e-paliva neefektivní: „Když máte přebytek energie, nejlepší využití je přímo jí nabít baterii. Transformovat zelenou energii do e-paliva je proces, ve kterém ztratíte hodně efektivity.”

Chemická kolona k výrobě e-benzínu

Foto: Audi

Ve zkratce - syntetická paliva, také nazývaná e-paliva, jsou v podstatě benzín a nafta synteticky vyrobené; nejčastěji z vodíku a vzdušného CO2. Ideálně navíc pomocí „zelené” energie z větru, vody či slunce.

Zmíněná Mazda vyvíjí proces výroby paliv z mořských řas a rakouský ropný gigant OMV dokonce vyrábí ropu z recyklovaných plastů; zatím pro výzkumné účely.

Výhodou syntetických paliv je, že se dají tankovat do současných konvenčních aut a může být využita stávající infrastruktura čerpacích stanic. A protože se pro jejich výrobu bere CO2 ze vzduchu, proces je tzv. uhlíkově neutrální. Ovšem, komerční výroba a použití jsou zatím hudbou budoucnosti.

Anketa
Je podle vás slibnější cestou elektrifikace automobilů, nebo syntetická paliva?
Věřím syntetickým palivům
9.8 %
Kombinace obou bude nejlepší
41.5 %
Elektromobilita je jedinou cestou k zářným zítřkům
25.6 %
Nevěřím politikům ani ekologům, ropa v zemi nikdy nedojde
23.1 %
Celkem hlasovalo 82 čtenářů.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Mercedes na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků