Hlavní obsah

Elektrifikace je slibnější než syntetická paliva, věří Mercedes

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Podle šéfa výzkumu a vývoje Mercedesu Markuse Schäfera nejsou e-paliva životaschopnou náhradou současného pohonu konvenčních aut. Automobilka se chce zaměřit ryze na elektromobilitu.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQC 400 4Matic patří k nejnovějším elektromobilům na trhu.

Článek

Řada světoznámých automobilek, jako je Audi, Porsche, Volkswagen, Mazda nebo i britský McLaren zkoumá možnosti výroby a využití tzv. syntetických paliv. Podle Markuse Schäfera, šéfa výzkumu a vývoje u Mercedesu, to však je slepá cesta.

Automobilka, která stejně jako Porsche sídlí v německém Stuttgartu, nevidí syntetická paliva jako životaschopnou alternativu tradičních paliv z ropy, takže do nich nebude investovat.

„Rozhodli jsme se, že půjdeme cestou elektřiny,” uvedl Schäfer pro britský web Autocar.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedesy EQC 400 4Matic u dobíjecí stanice

„Při vývoji nových platforem myslíme v prvé řadě na elektrický pohon. Musíme sledovat regulace a chování zákazníků, ale toto bude naše hlavní směřování,” dodal.

Proč se značka tak rozhodla? Podle Schäfera jsou e-paliva neefektivní: „Když máte přebytek energie, nejlepší využití je přímo jí nabít baterii. Transformovat zelenou energii do e-paliva je proces, ve kterém ztratíte hodně efektivity.”

Foto: Audi

Chemická kolona k výrobě e-benzínu

Ve zkratce - syntetická paliva, také nazývaná e-paliva, jsou v podstatě benzín a nafta synteticky vyrobené; nejčastěji z vodíku a vzdušného CO2. Ideálně navíc pomocí „zelené” energie z větru, vody či slunce.

Zmíněná Mazda vyvíjí proces výroby paliv z mořských řas a rakouský ropný gigant OMV dokonce vyrábí ropu z recyklovaných plastů; zatím pro výzkumné účely.

Výhodou syntetických paliv je, že se dají tankovat do současných konvenčních aut a může být využita stávající infrastruktura čerpacích stanic. A protože se pro jejich výrobu bere CO2 ze vzduchu, proces je tzv. uhlíkově neutrální. Ovšem, komerční výroba a použití jsou zatím hudbou budoucnosti.

Anketa

Je podle vás slibnější cestou elektrifikace automobilů, nebo syntetická paliva?
Věřím syntetickým palivům
39,2 %
Kombinace obou bude nejlepší
42,5 %
Elektromobilita je jedinou cestou k zářným zítřkům
9,2 %
Nevěřím politikům ani ekologům, ropa v zemi nikdy nedojde
9,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 825 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám