Hlavní obsah

Caterham představuje nový vrchol, model Seven 420 Cup

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Britská značka Caterham poprvé namontovala manuálně nastavitelné tlumiče na vůz, který smí na silnice. Kvůli emisním předpisům však pouze na silnice Velké Británie a Spojených států.

Foto: Caterham

Caterham Seven 420 Cup

Článek

Zatímco Lotus chystá elektrické SUV, jiná britská značka proslavená puristickými sporťáky - Caterham - představuje svůj dosud nejostřejší model pro okruhové ježdění, který ale může i na veřejné silnice.

Jmenuje se Seven 420 Cup a nemá čelní sklo, dveře ani sedačky. Naopak má ochrannou klec kolem posádky, blinkry a registrační značky. Automobilka ho označuje za „nejlepší seven na okruhové dny, který jsme postavili“.

Foto: Caterham

Čelní sklo je moc těžké, karbonový větrný štít musí stačit.

Stojí mezi verzí 420R a závodním sevenem a pohání ho dvoulitrový čtyřválec Duratec, který bez přeplňování dává 213 koní a 203 Nm. Na první pohled nic moc, jenže poměr výkonu ku hmotnosti je působivých 380 koní na tunu. Pro srovnání, Hyundai i30 N s dvouspojkou má 174,9 koně na tunu, BMW M4 s manuálem 270,4 koně na tunu a Porsche 911 Turbo S Cabriolet má 364,1 koně na tunu.

K tomu přidává šestistupňovou sekvenční převodovku od firmy Sadev, která umožňuje řazení bez použití spojky, a zrychlení na 60 mph (97 km/h) za 3,6 sekundy najednou není tak překvapivé. Maximálku 219 km/h uveďme jen pro úplnost.

Foto: Caterham

Tlumiče se nastavují manuálně kroužkem.

Samozřejmě, podvozkem okruhové auto živo jest, a tedy stojí za zmínku, že 420 Cup je prvním silničním caterhamem, který už z výroby dostal tlumiče Bilstein s manuálně nastavitelnou tuhostí. V tomto případě skutečně manuálně - otáčením obruče na tlumiči samotném.

Co do komfortu posádky tu nečekejte nic speciálního, když vůz ve znamení úspor hmotnosti - vůz váží 560 kg - nemá ani čelní sklo. Ovladače v interiéru však ukazují na přítomnost vyhřívání sedaček a topení.

Foto: Caterham

Caterham Seven 420 Cup

Vůz z výroby dorazí na semislickách Avon ZZR nebo ZZS, jako příplatek však je k mání i verze ZZR Extreme, kterou automobilka ukazuje na fotkách. Ta ale není homologovaná pro veřejné silnice ani ve Velké Británii.

Konečně ta nejsmutnější zpráva - Seven 420 Cup kvůli emisním nařízením nebude oficiálně dovážen do EU, bude se prodávat jen ve Velké Británii a v USA. Cena startuje na 55 tisících liber, tedy 1,59 milionu korun; případný individuální dovoz do ČR ji samozřejmě zvedne nejméně o 10procentní clo, 20procentní DPH a náklady s přihlášením do provozu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám