„Největší chybou, kterou lidé při snaze zhubnout dělají, je ta, že do nového dne vykročí špatnou nohou,“ uvádí Susan Pierce Thompsonová, prezidentka společnosti Institute for Sustainable Weight Loss.

První momenty, které ráno uděláte, a každé další ráno jsou odrazovým můstkem pro celý den. Je tedy vhodné začít ráno s dobrými návyky. A naopak se vyhnout těm špatným, které mohou hatit jakékoli snahy o hubnutí.

Přehled špatných návyků a způsob, jak je upravit, přinesl server Women’s Health magazine.

Příliš mnoho spánku

Všichni víme, že nedostatek spánku není pro lidské zdraví prospěšný. Opačné řešení, tedy nadmíra spánku, ale také není vhodná.

Studie uveřejněná v časopise PLOS One zjistila, že spánek delší než 10 hodin může u lidí zvyšovat hodnotu BMI (Body Mass Index – index tělesné hmotnosti určující podváhu, normální váhu nebo obezitu) v porovnání s lidmi, kteří spí v průměru sedm až osm hodin denně. Odborníci proto radí spánek zbytečně „nepřetahovat”.

Nedostatek slunce po ránu

Jestliže ráno během vstávání necháváte v ložnici zatažené závěsy nebo žaluzie, zbytečně se připravujete o výhody, které jsou spojeny se slunečními paprsky.

Autoři studie naznačují, že lidé, kteří při probouzení přijdou do „kontaktu” s prvními ranními slunečními paprsky, vykazují nižší hodnotu BMI, a to bez ohledu na to, kolik toho během dne snědí. Podle výsledků stačí dvaceti- až třicetiminutové vystavení slunečnímu záření, aby došlo k pozitivnímu vlivu právě na hodnotu BMI.

Podle odborníků při vystavení dennímu světlu tělo synchronizuje své vnitřní hodiny včetně fungování metabolismu využitím světelných vln z ranního slunce.

Neustlaná postel

Možná to bude znít divně, ale i neustlaná postel po ránu může mít negativní vliv na to, jak bude vaše tělo bojovat s nadbytečnými kilogramy.

Novinář Charles Duhigg, autor knihy The Power of Habit (Síla zvyku), vysvětluje, že pravidelné stlaní postele může mít pozitivní vliv i na další zdraví prospěšné návyky, jako je například příprava zdravého jídla. Případně schopnost dodržovat kalorickou hodnotu jídel a odolávat nezdravým potravinám.

Váha není nepřítel

Když odborníci z Cornellovy univerzity sledovali po dobu dvou let 162 obézních lidí, zjistili mimo jiné zajímavý fakt. Ti, kteří se pravidelně každé ráno vážili, byli při hubnutí a udržení si nové váhy mnohem úspěšnější než ti, kteří tak nečinili.

A kdy je nejlepší čas stoupnout si na váhu? Právě ráno, kdy je vaše hmotnost nejnižší, uvádí Lisa Jonesová, mluvčí pensylvánské Academy of Nutrition and Dietetics.

Chudá snídaně

Výzkumníci z univerzity v Tel Avivu zjistili, že lidé, jejichž snídaně obsahuje dostatek bílkovin, uhlohydrátů, a klidně i nějakou malou sladkost, mají během dne mnohem menší chuť na nezdravá jídla než jedinci, kteří svou snídani „ošidí”.

Jak odborníci naznačují, dostatečné „uspokojení” jídlem po ránu má vliv i na to, jak se během dne cítíte a odoláváte různým pokušením.