Logika věci údajně spočívá v tom, že pokud si povolíte přijatelné množství sladkostí, nebudete mít pak potřebu „hřešit” a své chutě snáze udržíte na uzdě. Bohužel to vypadá moc dobře a lákavě na to, aby to byla pravda. A to potvrzují i odborníci.

Sladké jenom po ránu

Slavná šlechtična si sladké dopřávala ale jen po ránu. Většinou pak poobědvala maso nebo ryby s notnou dávkou zeleniny nebo luštěnin a ve večerních hodinách hlad zaháněla polévkami. Studie z telavivské univerzity zjistila větší úbytek váhy u těch lidí, kteří měli povolené čokoládové pochoutky k snídani jako součást vyvážené stravy. Ti, kteří se sladkého vzdali, byli také méně spokojení, píše deník dailymail.co.uk.

"Toto je známo již dlouho. Pokud nějakou oblíbenou potravinu zcela zakážeme, tak se zvyšuje hladina stresu v našem organismu, a to pak vede nejen k pocitu nespokojenosti, ale i k riziku, že nevydržím a po určité době se potraviny přejím. Je také známo, že snídaně jsou z hlediska výživy nejvolnější a že není chybou ani sladká snídaně,” říká RNDr. Pavel Suchánek, výživový poradce Zdravé 5. Také doplňuje, že velkou chybou je ale nesnídat. Dnes máme tendence odvracet se od doporučení, že do hodiny po probuzení bychom se měli hned snídat. "Po ránu se stačí jen napít a posnídat klidně později, třeba v práci kolem osmé hodiny, kdy máme na jídlo čas a klid."

Dorty nemůžeme snídat 365 dní v roce

„Tak jako má každý z nás jiný otisk prstu, máme i každý trochu jinak nastavený metabolismus,” říká MUDr. René Vlasák z Akademie Zdraví. Proto platí pravidlo, že někomu může vyhovovat sladká snídaně, jinému bude jedno, zda má sladkou, či slanou, pro třetího bude sladká snídaně zcela nevhodná. „Roli také hraje, zda dortík máme ke každé snídani 365 dní v roce, nebo pět dní v roce,” dodává.

Samozřejmě jde ale i o to, uplatnit při výběru snídaně zdravý rozum. Pokud se své ranní sladkosti nechcete vzdát, berte v úvahu, že by měla mít zhruba 75 gramů. Nejideálnější by však bylo, abyste si ji také připravili sami doma, a předešli tak rafinovaným cukrům, které obsahují kupované cukrovinky.

Nemusíte být ale odborníkem na výživu, abyste si uvědomili, že sladká snídaně v podobě čokoládového dortu vám jen tak štíhlý pas a ploché bříško nevykouzlí. Zkuste proto zdravější alternativu třeba s pomocí ovesných vloček s ovocem a medem, která bude pro tělo ideálnější a lépe stravitelná.