Může to být třeba z nedostatku hořčíku nebo z nízké hladiny proteinů v krvi, proč váš mozek vysílá signály, že byste měli co nejdříve sáhnout po oblíbené pochutině. Zkuste pochopit své tělo, jeho skryté touhy a také třeba to, jak s nevyzpytatelnými chutěmi bojovat zdravou alternativou.

Chuť na slané

Pokud se můžete doslova utlouct po slaných tyčinkách a pochutinách, vašemu tělu zjevně chybí chloridy. Ty v těle slouží k tomu, že redukují a drží zkrátka kyseliny v těle. Místo chipsů tedy dopřejte tělu podobnou, přesto slanou variantu, například v podobě oliv. Chloridy také doplníte kozím mlékem, rybami, salátem a rajčaty.

Zákeřná čokoláda

Pokud vás pokouší především ženami v hojné míře milovaná čokoláda, může to znamenat nedostatek hořčíku. Každý si sem tam zaslouží čtvereček čokolády, ale je dobré ho občas proložit ořechy, luštěninami nebo semínky, které znatelně zvýší obsah hořčíku v našem těle. Ten je jedním z nejdůležitějších prvků v těle vůbec, a vyskytuje se především v kostech a zubech. Jeho nedostatek zhoršuje průběh všech nemocí.

Sladké limonády

Pijete colu, sladké perlivé nápoje a je pravděpodobné, že jste si na nich už vytvořili závislost? Vašemu tělu chybí vápník. Doplňte si jej brokolicí, kapustou, sýry, sezamovými semínky a mlékem. Zkuste si navyknout třeba na ranní sklenici mléka. Vápník je důležitý pro vývoj kostí, ale podílí se i na důležitých procesech v našem těle, například i na správných nervových a svalových funkcích.

Tučná a smažená jídla

Pizza může být lákavá, ale není to úplně ta nejzdravější forma oběda nebo večeře. Pokud vaše mysl touží po nezdravých, mastných jídlech, je pravděpodobné, že vám, stejně jako u limonád, chybí důležitý vápník. Zkuste raději salát s parmezánem, sýry, jogurty a brokolici. Nejenže tím zlepšíte své zdraví a nezahltíte žaludek mastným jídlem, ale změnou stravovacích návyků můžete předejít i obezitě.

Nechuť k jídlu

Pokud se potýkáte s obdobím, kdy na nic nemáte chuť, může to znamenat zdravotní problém, a to zřejmě nedostatek vitamínu B1 a B3. Oba vitamíny doplníte rybami, především jsou hojně obsaženy v čerstvém tuňákovi. Také ale v krůtím mase, slunečnicových semenech, fazolích, hrachu a obilovinách.

Přejídání

To je další extrém. Jestliže nemáte nikdy dost a i po snědení obvyklé porce si vaše tělo říká o další, je něco špatně. Pravděpodobně potřebujete více křemíku i aminokyselin tryptofanu a tyrosinu. Zkuste se vyvarovat bílého pečiva a jezte více jehněčího masa, zeleného i červeného ovoce a zeleniny a obecně potravin, které jsou bohaté na vitamín C.