Utrácet za posilovnu a „zázračné” pilulky se může jevit, jde-li nám o rychlé, nenáročné a bezpečné zhubnutí, jako zbytečné. Nejlevnější dietou je zkrátka pít více vody. Jak zmiňuje server Mail Online, člověk, který vypije před jídlem dvě sklenice vody, může ztratit na váze přibližně o 1,8 kg více než ti, co vodu nepili. Lze se opřít o konkrétní studii, která říká, že ženy, které při držení diety pily více vody, zhubly více než ty, co pily méně než litr.

Nižší potřeba kalorií

Výsledky vychází z jedenácti různých výzkumů o vlivu vody na lidský organismus. Je to jednoduché: větší přísun vody zvyšuje pravděpodobnost hubnutí, tlumí totiž pocit hladu, čímž snižuje přísun dalších kalorií.

Obecně se doporučuje vypít denně dva a půl litru tekutin, které dostaneme krom čisté vody a dalších nápojů i v potravinách. Obyčejné pitné vody by měl být alespoň litr – ale pochopitelně zase nikoli pět litrů.

Hlavně zdravě

Není však možné automaticky zaručit úspěch, záleží na několika faktorech. Důležitý je poměr mezi vypitým množstvím vody s dalšími nápoji, stejně tak celkově zdravé stravování. U rozumně zvýšeného příjmu vody se nemusíme bát žádných zdravotních rizik. A nahradit vodou sladké limonády je více než užitečné.

Čtěte také
Designérka Lucie Koldová: Být jiná se vyplatí
Povídání se světově uznávanou designérkou o životě ve Francii a proč má ráda sklo.
Více se dočtete ve čtvrteční příloze deníku Právo.