Zakázat si vše, co člověk má rád, může i uškodit. Lepší variantou je, ponechat tyto dobrůtky v jídelníčku, ale jíst je jen ve velmi omezeném množství. Nejvhodnější strategií je stanovit si limity množství jídla, například nesníst celou tabulku čokolády, ale denně si dopřát jen jeden dílek. Tím uspokojíte chuťové buňky, které trpí tím, že jim nedopřáváte to, na co mají chuť, a přitom nejde o vážné porušení dietního plánu.

Mnoho jídel, která vypadají na první pohled nezdravě, ve skutečnosti zase tak nezdravá nejsou. Připravili jsme pro vás seznam potravin, kterých se lidé naprosto mylně při hubnutí vzdávají.

Vejce

Když přijde na téma zdravá strava, nic nevyvolá tak velkou diskusi jako vejce. Nejnovější výzkumy tvrdí, že jedno vejce denně je pro dospělého člověka dokonce zdravé a výživné. A pokud si dáte vejce k snídani, své šance na zhubnutí zvýšíte. Důvodem je, že vejce jsou plná bílkovin a zasytí vás na dlouhou dobu. Pokud sníte bílkoviny po ránu, zaplníte si žaludek a potom jíte během dne méně.

Steak

Už léta výživoví poradci varují před nadměrným množstvím červeného masa. Pokud je však steak připraven z kvalitního masa, nemá na linii špatný vliv. Ve skutečnosti, libový plátek hovězího masa obsahuje méně tuku, než stejně velký plátek kuřecích prsíček. Podobně jako vejce, steak je bohatý zdroj bílkovin a může vás na dlouhou dobu zasytit. Mezi nejkvalitnější druhy červeného masa, které vám dodá dostatek bílkovin a co nejmenší množství tuku, patří například vepřová panenka, hovězí svíčková a další. Porce masa je vhodné omezit na velikost dlaně.

Vepřové maso 

Vzhledem k nechvalné pověsti vepřového masa se není čemu divit, že se vepřovému všichni dietáři vyhýbají. Vepřové maso je ale v dnešní době mnohem kvalitnější než dříve. Dnes je plátek vepřového o 31 % libovější než před dvaceti lety. Tím se svou kvalitou, libovostí a obsahem bílkovin dostalo na úroveň hovězího masa. Samozřejmě bůček i nadále v jídelníčku dietáře nemá co dělat.

Těstoviny

Než úplně vyřadit těstoviny z dietního jídelníčku, je mnohem výhodnější porce o trochu zmenšit. Je dokázáno, že lidé, kteří jedí několik menších porcí denně, mají větší šanci zhubnout na požadovanou váhu. Těstoviny obsahují velké množství sacharidů, které dodávají tělu energii. Proto jsou velmi často součástí jídelníčku profesionálních sportovců.

Ořechy

Ořechy obsahují tuk, který je však lidskému organismu prospěšný. Jsou také bohaté na živiny, bílkoviny a vlákninu, což napomáhá docílit ideální hladiny cukru v krvi. Vždy je lepší variantou sníst hrst oříšků než celou krabici sušenek nebo jiných sladkostí.

Sýry

Dietáři se většinou snaží omezit příjem kalorií mimo jiné i tím, že si zakážou denní příjem jídel bohatých na vápník, což je velká chyba. Pokud se plnotučné mléčné výrobky nahradí nízkotučnými sýry, jogurty a mlékem, zajistí se tím dostatečný příjem vápníku, což může k úbytku na váze také přispět. Náhražky vápníku nikdy nemohou nahradit skutečné produkty obsahující vápník, proto je vždy lepší sáhnout například po sýrech a jogurtech.

Káva 

Káva vždy v rámci různých diet spadala do kategorie zakázaných nápojů. Zejména, pokud se káva kombinuje se smetanou, cukrem nebo ochucenými, sladkými sirupy. Pokud si dáte pouze černou kávu, povzbudíte organismus, aniž byste zvýšili příjem kalorií. V případě, že patříte mezi odpůrce černé kávy, můžete si dopřát alespoň nízkotučné mléko obohacené vápníkem a vitaminem D, náhradní sladidlo nebo maximálně jednou čajovou lžičkou cukru.

Přečtěte si také
Jak na rozdíly v sexuální touze

Potřeba sexu je velmi individuální, je řešení jak si v milování vzájemně vyhovět?

Více se dočtete ve čtvrteční příloze deníku Právo Café.