Hlavní obsah
Čína patří pro Adidas k důležitým trhům, který tvoří zhruba 20 procent jeho světových prodejů. Foto: Claro Cortes IV, Reuters

Adidas loni zvýšil zisk i tržby, letos na něj ale tvrdě dopadne koronavirus

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas v loňském roce zvýšil provozní zisk o 12 procent na 1,92 miliardy eur (49 miliard korun). Firma to oznámila ve středu s tím, že tržby jí vzrostly o šest procent. Zároveň podle agentury Reuters Adidas varuje před velkým propadem prodejů v Číně v letošním prvním čtvrtletí v důsledku epidemie nemoci Covid-19.

Čína patří pro Adidas k důležitým trhům, který tvoří zhruba 20 procent jeho světových prodejů. Foto: Claro Cortes IV, Reuters
Adidas loni zvýšil zisk i tržby, letos na něj ale tvrdě dopadne koronavirus

Čína patří pro Adidas k důležitým trhům, který tvoří zhruba pětinu jeho světových prodejů. Zhruba 85procentní meziroční propad únorových prodejů v této zemi kvůli koronaviru tak zřejmě výrazně negativně ovlivní čtvrtletní hospodářské výsledky.

Další problém je propad čínské produktivity. Adidas tam totiž vyrábí zhruba pětinu prodávaného zboží.

Teď se sice situace na čínském trhu začíná zlepšovat, ale snižuje se poptávka v Jižní Koreji a Japonsko, kam se koronavirus rozšířil.

Akcie společnosti ve středu dopoledne odepisovaly 4,75 procenta na 210,50 eur za kus.

Firma působí pod názvem Adidas od roku 1949, jde o zkratku jména zakladatele Adolfa „Adiho” Dasslera. Adolf firmu původně zakládal v roce 1924 s bratrem Rudolfem. Poté, co se sourozenci rozešli, založil Rudolf vlastní firmu, která později vešla ve známost pod jménem Puma.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků