Podle agentury AFP akci, která se má dotknout úkolů nařizovaných učiteli během víkendů, iniciovalo sdružení rodičů žáků CEAPA, které je zastoupeno ve dvou třetinách ze zhruba 18 tisíc škol.

Podle předsedy CEAPA José Luise Pazose je přílišné množství úkolů pro žáky škodlivé, protože „šrocení“ překáží v dalších aktivitách, které jsou prospěšné pro zdravý vývoj jedince.

V ČR je úkolů výrazně méně

Podle žebříčku 38 zemí sledovaných Organizací pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) z roku 2014 je Španělsko s více než šesti hodinami týdně v zatěžování žáků úkoly jednou z nejhorších zemí po Rusku, Itálii, IrskuPolsku.

Česko a Slovensko jsou na opačné straně žebříčku s více než třemi hodinami týdně. Ve Finsku a Jižní Koreji se úkoluje ještě méně, a přitom tamější žáci patří tradičně k nejlepším na světě.