Hlavní obsah

Trailer ke komedii Tenkrát podruhé láká na vánoční a novoroční předpremiéry

Po mimořádném úspěchu na Festivalu francouzského filmu, kde se stal nejnavštěvovanějším filmem letošního ročníku, míří romantická komedie Tenkrát podruhé také do běžné distribuce. Tam se dostane 2. ledna díky KVIFF Distribution – společnému distribučnímu labelu MFF Karlovy Vary, České televize a Aerofilms.

Trailer ke komedii Tenkrát podruhé láká na vánoční a novoroční předpremiéry

Ještě před tím ho budou moci vidět diváci po celé republice na více než 50 speciálních vánočních a novoročních předpremiérových projekcích.

„Myslíme si, že Vánoce jsou hlavně o společně tráveném čase s těmi nejbližšími. A protože Tenkrát podruhé neustále potvrzuje pověst filmu, který svým nadčasovým tématem i zpracováním dokáže oslovit diváky napříč generacemi, přišlo nám jako dobrý nápad nabídnout ho divákům v kinech už během svátků a dát jim tak možnost sdílet s rodinou i něco jiného než jen cukroví a televizní obrazovku. A proč svoje rodiče nevytáhnout zrovna do kina?“ říká Radka Urbancová z distribuční společnosti Aerofilms.

Herecké legendy

Tenkrát podruhé (La Belle Epoque, Francie 2019) je druhým celovečerním filmem francouzského herce, režiséra a scenáristy Nicolase Bedose. Oproti své prvotině Pan a paní Adelmanovi (Monsieur et Madame Adelman, Francie 2017) však Bedos tentokrát zůstal pouze za kamerou (a scénářem) a do hlavních rolí obsadil francouzské herecké legendy. V roli mladšího zamilovaného páru jim více než zdařile sekundují Guillaume Canet a vycházející hvězda Doria Tillier.

Jeden z mála předpokladů, který si pro psaní scénáře Bedose stanovil byl ten, že v něm musí být dostatečně velká role pro Fanny Ardantovou.

Foto: festivalff

Ve světové premiéře byla komedie Tenkrát podruhé uvedena v hlavním programu letošního festivalu v Cannes (mimo soutěž) a ze strany zahraničních kritiků si vysloužila řadu superlativů včetně srovnávání s dílem klasika chytré romantické komedie Richarda Curtise. V recenzích bývá mezi nejsilnějšími stránkami filmu zmiňován zejména originální scénář, rovněž z pera Nicolase Bedose, který vyniká jednak neotřelou zápletkou, jednak skvělým způsobem balancuje romantiku a nostalgii se sarkasmem, humorem a ironickým nadhledem.

Příběh filmu je rámován existencí agentury Time Travelers, jejíž majitel (Guillame Canet) dokáže svoje klienty přenést do jakékoli epochy a zprostředkovat jim setkání se slavnými osobnostmi dějin dle jejich přání. Neděje se to žádnou nadpřirozenou silou, agentura dokáže situaci na zakázku dokonale zinscenovat s pomocí filmové techniky, kulis a profesionálních herců.

Do péče agentury se díky poukázce od syna dostává také Victor (Daniel Auteuil), a na rozdíl od jiných zákazníků, kteří se chtějí podívat na dvůr Ludvíka XVI. či povečeřet s Hitlerem, vysloví neobvyklé přání. Přeje si vrátit do nespoutaných sedmdesátých let a ještě jednou prožít rande se svou ženou – dobu, kdy v něm dokázala vidět víc než jen nudného páprdu v pruhovaném pyžamu.

Film klade divákovi jednu zásadní otázku – je opravdu nutné cestovat v čase, abychom se dokázali znovu zamilovat? Jak napsal v recenzi Peter Debruge z magazínu Variety: „Na rozdíl od většiny velkorozpočtových romantických komedií nám tahle love story připomíná to nejpodstatnější: jak a proč se vůbec zamilováváme.”

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků