Hlavní obsah

Trailer ke komedii Tenkrát podruhé láká na vánoční a novoroční předpremiéry

5. 12. 2019, 12:21

Po mimořádném úspěchu na Festivalu francouzského filmu, kde se stal nejnavštěvovanějším filmem letošního ročníku, míří romantická komedie Tenkrát podruhé také do běžné distribuce. Tam se dostane 2. ledna díky KVIFF Distribution – společnému distribučnímu labelu MFF Karlovy Vary, České televize a Aerofilms.

Trailer k filmu Tenkrát podruhé

 
Článek

Ještě před tím ho budou moci vidět diváci po celé republice na více než 50 speciálních vánočních a novoročních předpremiérových projekcích.

„Myslíme si, že Vánoce jsou hlavně o společně tráveném čase s těmi nejbližšími. A protože Tenkrát podruhé neustále potvrzuje pověst filmu, který svým nadčasovým tématem i zpracováním dokáže oslovit diváky napříč generacemi, přišlo nám jako dobrý nápad nabídnout ho divákům v kinech už během svátků a dát jim tak možnost sdílet s rodinou i něco jiného než jen cukroví a televizní obrazovku. A proč svoje rodiče nevytáhnout zrovna do kina?“ říká Radka Urbancová z distribuční společnosti Aerofilms.

Herecké legendy

Tenkrát podruhé (La Belle Epoque, Francie 2019) je druhým celovečerním filmem francouzského herce, režiséra a scenáristy Nicolase Bedose. Oproti své prvotině Pan a paní Adelmanovi (Monsieur et Madame Adelman, Francie 2017) však Bedos tentokrát zůstal pouze za kamerou (a scénářem) a do hlavních rolí obsadil francouzské herecké legendy. V roli mladšího zamilovaného páru jim více než zdařile sekundují Guillaume Canet a vycházející hvězda Doria Tillier.

Foto: festivalff

Jeden z mála předpokladů, který si pro psaní scénáře Bedose stanovil byl ten, že v něm musí být dostatečně velká role pro Fanny Ardantovou.

Ve světové premiéře byla komedie Tenkrát podruhé uvedena v hlavním programu letošního festivalu v Cannes (mimo soutěž) a ze strany zahraničních kritiků si vysloužila řadu superlativů včetně srovnávání s dílem klasika chytré romantické komedie Richarda Curtise. V recenzích bývá mezi nejsilnějšími stránkami filmu zmiňován zejména originální scénář, rovněž z pera Nicolase Bedose, který vyniká jednak neotřelou zápletkou, jednak skvělým způsobem balancuje romantiku a nostalgii se sarkasmem, humorem a ironickým nadhledem.

Příběh filmu je rámován existencí agentury Time Travelers, jejíž majitel (Guillame Canet) dokáže svoje klienty přenést do jakékoli epochy a zprostředkovat jim setkání se slavnými osobnostmi dějin dle jejich přání. Neděje se to žádnou nadpřirozenou silou, agentura dokáže situaci na zakázku dokonale zinscenovat s pomocí filmové techniky, kulis a profesionálních herců.

Do péče agentury se díky poukázce od syna dostává také Victor (Daniel Auteuil), a na rozdíl od jiných zákazníků, kteří se chtějí podívat na dvůr Ludvíka XVI. či povečeřet s Hitlerem, vysloví neobvyklé přání. Přeje si vrátit do nespoutaných sedmdesátých let a ještě jednou prožít rande se svou ženou – dobu, kdy v něm dokázala vidět víc než jen nudného páprdu v pruhovaném pyžamu.

Film klade divákovi jednu zásadní otázku – je opravdu nutné cestovat v čase, abychom se dokázali znovu zamilovat? Jak napsal v recenzi Peter Debruge z magazínu Variety: „Na rozdíl od většiny velkorozpočtových romantických komedií nám tahle love story připomíná to nejpodstatnější: jak a proč se vůbec zamilováváme.”

Reklama

Související témata:

Výběr článků