Hlavní obsah
Black Friday nebo černý pátek je dnem slev předvánočních nákupů. Foto: Milan Malíček, Právo

Černý pátek skokově zvedl tržby

Lidé letos ve slevových akcích e-shopů Black Friday utráceli výrazně více než loni.

Black Friday nebo černý pátek je dnem slev předvánočních nákupů. Foto: Milan Malíček, Právo
Černý pátek skokově zvedl tržby

Například e-shop Mall.cz prodal zboží v hodnotě 1,8 miliardy korun, meziročně tak prodeje podle mluvčí Pavly Hobíkové vzrostly o více než 50 procent. Alza.cz zaznamenala meziroční nárůst o 17 procent. V akci, která probíhala u některých prodejců i několik týdnů, se tradičně nejvíce prodávala elektronika a hračky.

„Od startu kampaně jsme viděli skokové růsty prodejů u většiny dárkových kategorií, od mobilních telefonů a drobné elektroniky přes hračky až po oblečení a doplňky,“ uvedl šéf skupiny Mall Oldřich Bajer. Během uplynulého víkendu byl na Mall.cz největší zájem o hračky, malou bílou techniku a mobilní telefony. Mezi nejprodávanější hračky patřilo lego, deskové hry, panenky a produkty s pohádkovými motivy Ledové království.

„Špička přišla v pátek 29. listopadu, kdy se odbavilo celkem 75 tisíc objednávek za 237 milionů Kč, což je dorovnání rekordu,“ sdělil Právu obchodní ředitel Alza.cz Petr Bena. Nejvíce se podle něho prodávaly telefony iPhone Xr nebo herní konzole Playstation 4 Pro.

E-shop Notino během Black Friday prodal 1,6 milionu parfémů a kosmetických produktů a tržby se meziročně zvedly o 30 %. „Přímo 29. listopadu si zákazníci koupili bezmála 400 tisíc parfémů a dalších produktů,“ uvedl marketingový ředitel Notina Radek Ondrášík.

„Letos jsme výrazný nárůst zájmu v meziročním srovnání pozorovali v oblasti chytrých hodinek, a to jak při srovnání letošního i loňského černého pátku, a to o 120 procent. Slevové akce se nicméně více objevovaly i v oblasti kosmetiky a oblečení, tak jak je to například v USA běžné. V tomto ohledu doháníme západní trend,“ sdělil Právu manažer nákupního rádce Zboží.cz Jan Kriegel.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků