Vědci ve Wu-chanu dělali s koronavirem absolutní šílenosti, tvrdí přední ruský mikrobiolog

Novinky, jky

„Vědci v laboratoři ve Wu-chanu aktivně pracovali na vývoji nejrůznějších forem koronaviru více než deset let,” uvedl přední ruský mikrobiolog a světově uznávaný expert v oblasti molekulární biologie Petr Čumakov a dodal, že podle něj tam vědci dělali absolutně šílené věci.

Vědci budou nyní zjevně zkoumat koronavirus ještě daleko intenzivněji než dříve. Ilustrační foto.

Profesor Petr Čumakov, který je vedoucím vědcem Engelhardtského institutu molekulární biologie v Moskvě, tvrdí, že cílem vědců ve Wu-chanu bylo studium patogenity viru, a to nikoliv s podlým záměrem stvořit zabijáka. O tom, že právě z laboratoří v tomto městě se koronavirus rozšířil do celého světa, nepochybuje.

„Podle mého tam prováděli absolutní šílenosti. Například upravovali genom tak, aby byl virus schopný infikovat lidské buňky. Tohle všechno musí být nyní analyzováno. Celkový obraz možného vzniku současného koronaviru se začíná pozvolna objevovat,” řekl Čumakov ruskému deníku Moskovskij Komsomolec.

Šedo: Utekli jsme tygrovi, ale ještě číhá

Koronavirus

„Na tom genomu je patrných několik úprav, které dávají viru výjimečné schopnosti. Číňané i Američané, kteří na těchto úpravách pracovali, přitom své práce zveřejňovali ve veřejně přístupném (vědeckém) tisku. Trochu přemítám, proč se toto pozadí celé situace dostává k lidem tak pomalu,” přemítá ruský mikrobiolog.

Na obviňování je ještě brzy

„Myslím si, že bude spuštěno vyšetřování a jeho výsledkem budou nová pravidla regulující práci s genomy podobně nebezpečných virů. Zatím je na obviňování ještě brzy,” uvedl Čumakov a dodal, že Číňané podle něj možná modifikovali virus ve snaze objevit vakcínu proti HIV.

Covid-19 má již 200 000 obětí. Počet mrtvých se za 15 dní zdvojnásobil

Evropa

Mluvčí ruského prezidenta Vladimira Putina tento týden varoval před obviněními, že je nový koronavirus stvořený člověkem: „V situaci, kdy není dostatek informací, které nějakou tezi podporují, a není to ověřené vědecky, máme za to, že je nepřijatelné a nemožné bez důkazů kohokoliv obviňovat,” uvedl Dmitrij Peskov.