Hlavní obsah

Co se děje v hlavě známého zpěváka, odhalila reklama za 127 milionů

Tvůrci reklam vysílaných během Super Bowlu, tedy finále zámořské ligy amerického fotbalu (NFL), se podobně jako v loňském roce vyhnuli kontroverzním tématům. Reklamy se nesly se v odlehčeném duchu. Ty humorné však ustoupily těm, které sázely na nostalgii. Cena za třicetisekundovou prezentaci, kterou vidělo odhadem přes sto milionů lidí, se letos vyšplhala až na 5,6 milionu dolarů (127,4 milionu korun).

Co se děje v hlavě známého zpěváka, odhalila reklama za 127 milionů

Letošní reklamy jsou považovány za nejsledovanější, a tudíž nejdražší na světě. Většinou se nesly v lehkém a jasném duchu. Podle televize CNN ale diváci zřejmě nezhlédli žádnou reklamu, o které by se mluvilo i v nadcházejících letech, jako bylo v roce 1984 ohlášení počítače Macintosh společností Apple. CNN si rovněž položila otázku, zda se vzhledem k velkým očekáváním zadavatelů reklamy takovéto prezentace vyplatí.

Na humor již tradičně vsadila firma Amazon, která obsadila moderátorskou hvězdu Ellen DeGeneres a položila si otázku, co vlastně dělali lidé předtím, než byla na trhu dostupná virtuální asistentka Alexa.

Co jsme dělali, když ještě nebyla Alexa?

Video: Amazon

Ani letos podobně jako v minulosti nechyběla upoutávka na pivo Bud Light, které doplnila novinka v podobě alkoholické ochucené limonády Bud Light Seltzer. V reklamě se diváci mohli podívat, co se děje v hlavě známého rappera, zpěváka a producenta jménem Post Malone.

Vyhrála nostalgie

Jedním z velkých témat reklam letošního Super Bowlu však byla nostalgie, neboť společnosti nabízející své produkty dávaly na odiv, že milují osmdesáté a devadesáté roky. To je příklad mimo jiné společnosti Cheetos, která k propagaci svých křupek zanechávajících na rukách oranžové stopy využila rapera MC Hammera a jeho hit U Can't Touch This. Squarespace, které nabízí tvorbu webových stránek, zase poslalo herečku Winonu Ryderovou do Winony ve státě Minnesota, kde se narodila.

Další reklama Bud Light na Super Bowlu

Video: Bud Light

Mnozí zadavatelé reklamy nostalgii spojili ještě se sentimentálností, jako pojišťovna New York Life Insurance či společnost WeatherTech, která požádala o příspěvky pro léčbu rakoviny u domácích mazlíčků. Stejný recept podle The New York Times použila i společnost Google, v jejímž spotu 85letý děda jednoho ze zaměstnanců hledá možnosti, jak si připomenout svou životní lásku Lorettu.

Reklamní prostor využila také filmová studia, která představila ochutnávky snímků, jako jsou poslední díl akční ságy Rychle a zběsile, další část animovaného filmu s Mimoni nebo bondovka Není čas zemřít.

Z politiků reklamy využili jen Trump a Bloomberg

Do politických vod zamířily jen spoty kampaní prezidenta Donalda Trumpa a jednoho z demokratických kandidátů Michaela Bloomberga. Trumpova kampaň investovala hned do dvou třicetivteřinových bloků, což ji stálo přes 11 milionů dolarů (250,5 milionu korun).

Jeden z Trumpových spotů se věnoval Alice Johnsonové, která byla kvůli drogovým deliktům odsouzena na doživotí bez možnosti podmínečného propuštění. Trump ženě, která za mřížemi strávila přes 20 let a za kterou se osobně přimluvila celebrita amerických televizních reality show Kim Kardashianová, udělil v roce 2018 milost.

Bloomberg, který se uchází o prezidentskou nominaci demokratů, se zaměřil na kontrolu střelných zbraních, což je v USA mezi příznivci a odpůrci zbraní kontroverzní téma.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků