Hlavní obsah
Trhu kraluje aktuálně HP. (Ilustrační foto) Foto: archív výrobce

Prodej počítačů v Česku vázl, rostl zájem o lehké notebooky

Prodej počítačů na českém trhu v prvním čtvrtletí meziročně klesl o 21 procent na 162 000 zařízení. Odbyt lehkých přenosných notebooků a tabletů ale vzrostl o téměř dvě třetiny na rekordních 69 000. Důvodem je zvýšená potřeba lidí pracovat z domova kvůli koronaviru. Vyplývá to z údajů společnosti Gartner.

Trhu kraluje aktuálně HP. (Ilustrační foto) Foto: archív výrobce
Prodej počítačů v Česku vázl, rostl zájem o lehké notebooky

Nejprodávanější značkou bylo HP se 46 000 prodanými PC, následuje Lenovo s 35 000 kusy a Dell se 30 000. Následují Acer, Asus a Apple. Jediný Apple nezaznamenal meziroční pokles a zůstal na 4000 prodaných zařízeních.

"Pokles dodávek PC v Česku v prvním čtvrtletí se týkal stolních modelů a klasických notebooků. V kategorii ultrapřenosných prémiových zařízení (ultratenké notebooky, ultrabooky, MB Air/Pro konvertibilní PC tablety s Windows 10) naopak dodávky meziročně rostly ze 42 000 na 69 000 kusů, což je zároveň historické kvartální maximum na českém trhu.

Největší podíl na tomto růstu měly značky HP, Lenovo a Dell. Jejich dodávky v tomto segmentu rostly o 90 procent (Lenovo) až 300 procent (HP). V případě Lenovo pak tento segment činil již více než polovinu všech dodaných PC," uvedlo české zastoupení Gartneru, firma KPC-Group.

Růst prodejů přenosných počítačů je podle Petra Loužeckého ze společnosti Algotech trend již mnoho let a v prvním čtvrtletí letošního roku byl umocněn situací, kdy řada lidí musela kvůli koronaviru pracovat z domova. "Do budoucna lze předpokládat, že stolní počítače budou na ústupu a narůstat bude prodej ultra přenosných notebooků či pracovních tabletů. Výpočetní výkon se z koncových stanic přesouvá do cloudu a koncová zařízení slouží spíše k zobrazení dat a aplikaci," dodal.

Za celý loňský rok se v Česku prodalo 909 000 stolních a přenosných počítačů. O rok dříve to bylo 928 000 PC.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků