Článek
„Zákazníků, kterých se to týká, jsou nyní nižší jednotky tisíců. Na jaře jsme tyto požadavky řešili se zhruba dvaceti tisíci klienty, v současnosti jich nám zbývá dořešit zhruba osminu,“ řekl Novinkám mluvčí E.ON Lubomír Budný.
Firma zároveň eviduje velké množství rozpracovaných žádostí, hovorů a e-mailů. „Všem klientům s touto problematikou poskytujeme individuální podporu,“ dodal Budný.
U společnosti ČEZ se povinnost týkala zhruba 67 tisíc zákazníků, teď zbývá vyřídit asi 1400 z nich.
„Jsem si jistý, a chodí to tak při všech podobných událostech, že přes veškerá upozorňování se najde nezanedbatelný počet odběrných míst, kde si lidé neuvědomí, že se jich to týká. A bohužel na to přijdou až ve chvíli, kdy přijde vyúčtování s pokutou,“ podotkl analytik ENA Jiří Gavor.
Dotčené domácnosti obdržely do konce června od svého distributora takzvaný výrobní EAN neboli číslo, podle kterého se identifikuje elektroměr při dodávkách elektřiny z fotovoltaiky do sítě. Na tento EAN je nutné uzavřít smlouvu s dodavatelem.
Za odpovědnost za odchylku se třeba u ČEZ neplatí nic, ale u E.ON někteří zákazníci hradí měsíční poplatek ve výši 83,50 Kč.