Hlavní obsah

Francouzský úřad podpořil firmu Apple ve sporu o ochranu soukromí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Paříž

Francouzský antimonopolní úřad odmítl požadavek lobbistických skupin pro internetovou reklamu, aby americká společnost Apple pozastavila svou novou funkci, která umožňuje uživatelům zablokovat, aby je inzerenti mohli sledovat v různých aplikacích. Rozhodnutí je prvním tohoto druhu v Evropě, uvedla agentura Reuters. Apple rozhodnutí vítá, úřad podle něj uznal, že funkce App Tracking Transparency je v nejlepším zájmu francouzských zákazníků.

Foto: Apple

Ilustrační foto

Článek

Na amerického technologického giganta, který se prezentuje jako ochránce soukromí uživatelů, by rozhodnutí mohlo mít celosvětový dopad. Firma ale čelí kritice ze strany společnosti Facebook, vývojářů aplikací i začínajících firem, jejichž podnikatelské modely spoléhají na sledování reklamy.

Francouzský úřad přijal rozhodnutí po předběžném vyšetřování, které zahájil po stížnosti od čtyř reklamních lobbistických skupin – IAB France, UDECAM, MMAF a SRI. Ty tvrdily, že chování Applu představuje zneužití jeho dominantního postavení.

Start-upy si stěžují na Apple kvůli ochraně osobních údajů

Internet a PC

Francouzský úřad zároveň uvedl, že plán Applu vyžadující souhlas uživatelů s jejich sledováním „se nezdá být nezákonný”. To je rána hlavně pro menší firmy, které doufaly v zablokování kvůli monopolnímu chování. Úřad ale také uvedl, že plánuje hloubkové vyšetřování, aby zjistil, zda změny Applu je možné považovat za vlastní upřednostňování prostřednictvím stanovování přísnějších pravidel pro aplikace třetích stran než pro sebe. Toto vyšetřování by mohlo trvat až do příštího roku, upozorňuje list The Wall Street Journal.

Apple loni představil plány, které vyžadují, aby aplikace v jeho chytrých telefonech a tabletech získaly od uživatelů povolení, než začnou sbírat jejich reklamní identifikátory. To jsou jedinečné řetězce písmen a číslic, které firmy používají k identifikaci jednotlivců, aby jim mohly ukazovat cílenou reklamu a monitorovat, jak jsou reklamní kampaně úspěšné. Ochránci soukromí a regulátoři obecně tento postup chválí a tvrdí, že spotřebitelé by měli mít větší kontrolu nad tím, jak jsou údaje o nich sbírány a využívány. Firmy zaměřené na internetovou reklamu však tvrdí, že tyto změny pro ně znamenají konkurenční znevýhodnění.

Francouzská výzkumná společnost Mediametrie uvádí, že dvě třetiny času, který loni Francouzi strávili na internetu, byly prostřednictvím jejich chytrých telefonů.

Reklama

Související témata:

Související články

Apple pohřbí HomePod

Zaříznout výrobu chytrého reproduktoru HomePod se rozhodla společnost Apple, žádná další verze většího modelu tedy již nevyjde. Místo toho se americký...

Výběr článků

Načítám