Hlavní obsah

Venkovní reklamu na ruzyňském letišti převezme JCDecaux

Od ledna převezme billboardy na pražském letišti od skupiny BigBoard konkurenční firma JCDecaux, která tam již provozuje vnitřní reklamní plochy. Vyplývá to ze smlouvy z roku 2012 a potvrdil to i mluvčí letiště Roman Pacvoň. Firma nyní kvůli poklesu cestujících jedná o slevě z nájemného na stávající reklamu. Zároveň se objevila anonymní kampaň, podle které JCDecaux údajně dluží letišti na nájemném.

Foto: Letiště Praha

Terminál 1 pražského letiště. Ilustrační foto.

Článek

„Podle platné smlouvy se společností JCDecaux, uzavřené v roce 2012, má převzít pronájem venkovních reklamních ploch na letišti společnost JCDecaux,” potvrdil Pacvoň.

Podle smlouvy má nyní JCDecaux letišti platit částku specifikovanou jako podíl na výnosech z reklamy, minimálně však 62 milionů korun ročně. Po převzetí reklamních ploch se tato částka má od ledna zvýšit o dalších 12 milionů. Kontrakt je platný do roku 2025.

BigBoardu letos skončí téměř dvacetiletá smlouva na provoz venkovních ploch. Jejich převodem na jinou firmu bez výběrového řízení se dříve zabýval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), podle Pacvoně mu letiště poskytlo veškerou součinnost.

JCDecaux zahájila s Českem arbitráž kvůli pronájmu reklamních ploch

Domácí

Podle nám známých skutečností ÚOHS v rámci těchto smluv ani v rámci procesu jejich vzniku žádné pochybení neshledal,” uvedl mluvčí.

Tento týden se v souvislosti s reklamou na letišti objevily webové stránky okradliletiste.cz, podle nichž JCDecaux letos přestala letišti hradit předepsaný nájem. Anonymní tvůrci stránek tvrdí, že kvůli smlouvě s firmou letiště přichází každou sekundu o dvě koruny.

Mluvčí BigBoardu Pavlína Stránská pro server Zdopravy.cz popřela, že by skupina s kampaní měla něco společného. Letiště prý podnikne právní kroky.

Na to, jestli JCDecaux skutečně nájemné dluží, Pacvoň ČTK neodpověděl s odůvodněním, že jde o důvěrnou obchodní informaci. Věc nechtěl blíže komentovat ani mediální zástupce JCDecaux Jiří Chvojka. Řekl, že firma s ohledem na komplikovanou situaci způsobenou pandemií a výrazným poklesem cestujících s letištěm intenzivně jedná o podmínkách provozování ploch.

JCDecaux na podzim po 30 letech oznámila záměr ukončit smlouvu na provoz reklamy na letištích v New Yorku a v New Jersey. Společnost uvedla, že vzhledem k aktuální koronavirové krizi by nemělo z finančního hlediska smysl v kontraktu i nadále pokračovat.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám