Hlavní obsah
Andrej Babiš Foto: Petr Horník, Právo

Rádio Impuls je Babišovo, potvrdil antimonopolní úřad

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nemá námitky ohledně převodu firmy Londa, provozující rozhlasovou stanici Impuls, pod společnost Agrofert podnikatele Andreje Babiše. Rozhodnutí je pravomocné, uvedl předseda ÚOHS Petr Rafaj. Počátkem ledna transakci posvětila i Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV).

Andrej Babiš Foto: Petr Horník, Právo
Rádio Impuls je Babišovo, potvrdil antimonopolní úřad

„Posuzovaná fúze nezvýší tržní sílu spojujících se soutěžitelů natolik, aby měla za následek podstatné narušení hospodářské soutěže,“ sdělil Rafaj.

Agrofert podnikatele a šéfa politického hnutí ANO Andreje Babiše má podle uzavřené smlouvy získat dosavadní podíly společností Eurocast GmbH Radio Venture & Management a obchodní podíl podnikatele Ivana Baťky. Kromě Impulsu provozuje Londa také pražskou rozhlasovou stanici RockZone 105,9.

„Koupě společnosti Londa představuje rozšíření naší mediální působnosti do oblasti rozhlasového vysílání, což, jak věříme, dále posílí atraktivitu naší mediální divize pro obchodní partnery a podpoří její další rozvoj,“ uvedl už v listopadu člen představenstva Agrofertu Libor Němeček.

Společnost Londa byla založena v roce 1993 a v současnosti je jedním z nejvýznamnějších hráčů na českém rozhlasovém trhu. Provozuje dlouhodobě nejposlouchanější Rádio Impuls s aktuálním podílem na rozhlasovém trhu 12,5 procenta. Pražská stanice RockZone 105,9 je zaměřena na rockovou hudbu a její týdenní poslechovost dosahuje přibližně 60 000 posluchačů.

Babiš do médií vstoupil předloni založením bezplatného týdeníku 5plus2. Loni koupil vydavatele Mafra, pod kterého spadají i Mladá fronta Dnes a Lidové noviny a také internetové portály iDnes.cz a Lidovky.cz. Do vydavatelské skupiny patřily také rozhlasové stanice Expres radio a Classic FM, které ale byly následně převedeny na původního vlastníka Mafry Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft. Podle oficiálního oznámení z počátku ledna se jejich novým majitelem stane společnost Voice of Prague, za kterou stojí Petr Stuchlík, spoluzakladatel finančně-poradenské společnosti Fincentrum a někdejší dlouholetý šéf obchodu digitálních médií společnosti v MAFRA.
yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků