Hlavní obsah

Obchodní řetězec bojuje s plýtváním potravinami levnými bedýnkami

Kristýna Léblová, Novinky, Kristýna Léblová, mzm
Praha

Food waste neboli plýtvání jídlem je celosvětový problém. A kdo by k tomu mohl přispět, jsou obchodní řetězce, které denně vyhazují obrovské množství potravin. Ty ani nejsou zkažené, ale prostě už třeba nevypadají tak oslnivě nebo jsou třeba jen v protrženém obalu. V obchodech Lidl si lidé od 15. listopadu budou moci přidat ke svému nákupu bedýnku plnou ovoce a zeleniny za 25 korun.

Jeden z obchodních řetězců bojuje s plýtváním potravin. Zákazníkům nabízí tříkilové bedýnky plné ovoce a zeleniny za 25 korun Video: Novinky

 
Článek

K dispozici bude během každého dne přibližně 15 bedýnek v každé prodejně.

„Nebylo nám lhostejné plýtvání potravinami, a proto jsme se rozhodli přijít s projektem takzvaných bedýnek,“ vysvětluje Tomáš Myler, tiskový mluvčí společnosti Lidl a dodal, že si firma spočítala, že tímto způsobem ušetří více než 3800 tun ovoce a zeleniny za rok.

Růst cen zrychluje, zdražuje téměř vše

Ekonomika

Do nedávna musel totiž řetězec řešit problém s ovocem a zeleninou, která byla součástí většího balení. Jedno z několika například jablek už bylo otlučené, a tak  zaměstnanci museli balení rozbalit, otlučené jablko vyhodit. Ale zbytek jablek se tak nedal prodat, tudíž patřil k odpadu, přestože jablka byla úplně čerstvá. Stejně tak se řešil problém u jakéhokoliv jiného ovoce či zeleniny ve větším balení.

Foto: Novinky

Bedýnky jsou plné ovoce a zeleniny první jakosti.

„Není to tak, že bychom potraviny vyhazovali, ale byli jsme nuceni je předat k dalšímu zpracování, například do bioplynových stanic,“ říká Myler.

„Začali jsme tak spolupracovat s potravinovými bankami nebo také se zoologickými zahradami, kam dodáváme ovoce a zeleninu, která se již neprodá. A právě u tohoto sortimentu nás napadla další možnost využití. Často nám totiž zůstávaly v prodejnách nepoškozené kusy, bohužel však např. s protrženou síťkou (obalem). To na kvalitu ovoce a zeleniny samozřejmě vliv nemá, rozhodli jsme se proto zkusit zákazníkům nabídnout koupi jiným způsobem. A reakce při testovacím režimu v několika prodejnách nás velmi mile překvapily.“

Ceny se utrhly ze řetězu, inflace v září už atakovala pět procent

Ekonomika

Pozitivní ohlasy

„Je to skvělý nápad, protože je škoda to vyhazovat. Takhle se to zužitkuje alespoň v domácnostech,“ sdělila Novinkám jedna ze zákaznic a pochvalovala si hlavně cenu.

Právě symbolická cena 25 korun může být pro mnoho zákazníků tahákem. „Senzace. Pro nás důchodce je to za tu cenu značka ideál,“ říká další zákaznice.

Foto: Novinky

Zákazníci nejen seniorského věku jsou s projektem spokojeni.

Nápad se líbí ale i mladým. „Přijde mi to super, je to za skvělou cenu, je to udržitelné a za 25 korun je toho opravdu hodně,“ vyjádřil své nadšení mladý muž.

Bedýnky budou umístěny za pokladnami a každý den průběžně doplňovány. Řetězec předpokládá, že denně jich v každé prodejně bude asi 15.

Reklama

Výběr článků

Načítám