Hlavní obsah
Od roku 2016 jsou tři typy dálničních známek – desetidenní, měsíční a roční – na první pohled odlišitelné barvou a tvarem. Foto: Lukáš Kaboň, ČTK

E-shop dálničních známek bude stát přes 400 milionů

Internetový obchod a mobilní aplikaci, ve kterých si motoristé budou moci koupit a ověřit nové elektronické dálniční známky, zajistí společnost Asseco Central Europe. Za vytvoření systému a jeho čtyřletý provoz dostane zhruba 401 milionů korun bez DPH, informovalo ministerstvo dopravy.

Od roku 2016 jsou tři typy dálničních známek – desetidenní, měsíční a roční – na první pohled odlišitelné barvou a tvarem. Foto: Lukáš Kaboň, ČTK
E-shop dálničních známek bude stát přes 400 milionů

Systém elektronických vinět má od roku 2021 nahradit dosavadní papírové kupony.

Společnost bude zodpovědná za vybudování systému s e-shopem a mobilní aplikací a následně i za jeho provoz do konce roku 2024.

Vedle toho má zajistit provoz call centra, které bude k dispozici zákazníkům při problémech s nákupem.

Stát rozdělil tendr na systém elektronických dálničních známek do několika částí. Vybudování a provoz internetového obchodu a aplikace je jednou z prvních, která už zná provozovatele. Stát ho vybral bez veřejné soutěže.

V současnosti je těsně před uzavřením další zakázka na zajištění provozu prodejních míst kuponů.

Stát si od elektronického systému slibuje snížení nákladů na provoz systému. Známky budou navázány na registrační značku auta. Oproti současnosti budou roční známky platit celých 365 dní bez ohledu na kalendářní rok.

Elektronické známky fungují i v okolních státech, mimo jiné na Slovensku či v Maďarsku. V Rakousku platí současně papírové i elektronické známky.

Za dálnice se v Česku prostřednictvím časových kuponů platí od roku 1995, elektronické mýto pro kamiony bylo spuštěno v roce 2007. V roce 2018 stát za dálniční známky vybral 5,16 miliardy korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků