„V tuto chvíli vycházíme z toho, že v USA nebudeme nabízet žádná nová dieselová vozidla,“ řekl šéf jádrové značky Volkswagen Herbert Diess.

Odškodnění zákazníků a distributorů, ale i pokuty za znečišťování životního prostředí přišly Volkswagen v USA zatím na 16,2 miliardy dolarů (412 miliard korun). Náklady skandálu ještě stoupnou, až se Volkswagen domluví s americkým ministerstvem spravedlnosti na výši finančního vyrovnání za porušení regulací.

V reakci na emisní skandál Volkswagen zavedl úsporný balíček, v jehož rámci chce roku 2020 ušetřit 3,7 miliardy eur (zhruba 100 miliard korun), ohlásil investice ve výši 3,5 miliardy eur (95 miliard korun) do vývoje nových technologií. [celá zpráva]

Koncern se chce soustředit především na elektrické automobily a digitalizaci, uvedl list Handelsblatt. Od vývoje nových technologií v rámci dlouho připravovaného projektu „Future Tracks“ si společnost slibuje zvýšení efektivity a další úspory. V rámci projektu hodlá vytvořit devět tisíc nových pracovních míst.

Automobilka čelí kvůli emisní kauze množství žalob. Mimo jiné od svých amerických distributorů, [celá zpráva] ale i od tří spolkových zemí Německa. [celá zpráva]