Škoda Auto získala s 34 117 nově zaregistrovanými automobily podíl 30,5 procenta, Volkswagen prodal 10 582 vozů a Hyundai o 139 aut méně. Následují značky Ford, Dacia a Peugeot.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Škoda rostla v prvním prázdninovém měsíci o 30 procent, když prodala 5508 aut. Značka tak vykázala růst již devátý měsíc v řadě. "Prázdninové měsíce patří z hlediska zákaznické aktivity v rámci roku logicky spíše k těm slabším, o to větší hodnotu pro nás tento citelný růst představuje," uvedl šéf Škody v ČR Luboš Vlček.

Více než 55 procent tvořily vozy s benzinovými motory, 42 procent diesely a necelé jedno procento auta na LPG. Celkem se také prodalo 71 elektromobilů. Podíl firemních vozů činil téměř 64 procent. První registrace dovezených ojetých aut meziročně poklesly o šest procent.

Nejoblíbenější barvou auta je bílá, před šedou a modrou. [celá zpráva]

Prodej lehkých užitkových automobilů se v uvedeném období zvýšil o 18 procent na 7168 vozů a podobným tempem se zvýšil i prodej nákladních aut na 5090 vozů. Prodej autobusů se od ledna do července zvýšil o více než pětinu na 524 vozidel. Prodej motorek naopak o dvě procenta klesl na 11 876 strojů.