Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Novinky

Prahu čeká 236 oprav silnic a kolejí

Ani letos se hlavnímu městu nevyhne řada uzavírek a s tím souvisejících dopravních komplikací. Metropoli čeká 236 významných oprav silnic i kolejí.

Ilustrační foto Foto: Novinky
Prahu čeká 236 oprav silnic a kolejí

Technická správa komunikací (TSK) má mimo jiné v plánu kompletní opravu Štěrboholské spojky, kde bude zcela vyměněn povrch silnice. Dělníci se letos vrátí také na Jižní spojku, Evropskou či Novodvorskou.

Rekonstrukce Štěrboholské spojky by měla začít už 21. března a podle mluvčí TSK Barbory Liškové se dá v podstatě mluvit o výstavbě nové komunikace.

„Musíme vyměnit kompletně všechny vrstvy vozovky, a to včetně základů. Půjdeme tedy do velké hloubky,“ vysvětlila mluvčí TSK.

Za necelé dva týdny, konkrétně 17. března, bude pokračovat i oprava Jižní spojky, která je rozdělena do několika etap. Během prací dojde především k výměně vozovky v pravém jízdním pruhu, kde jsou výrazné vyjeté koleje a který je velmi zatížen kamionovou dopravou. „Doprava bude vždy zachována v dalších dvou jízdních pruzích,“ upřesnila Lišková.

První výluka na trase metra C je připravena už na Velikonoce.

TSK by letos také ráda vyměnila povrch v části Patočkovy ulice ve směru z centra, opravy dále plánuje i na Novodvorské, Bucharově či Evropské v úseku Horoměřická– Gymnasijní. Také tato vytížená silnice bude během jednotlivých etap postupně uzavírána. Komplikace od května budou na řidiče čekat i v Koněvově ulici v úseku Husitská–Ostromečská.

Metro C čeká několik výluk

„Chtěli bychom zde zachovat alespoň jednosměrný provoz směrem do centra,“ doplnila Lišková. Ve směru z centra pojedou řidiči po objízdné trase přes Prokopovu–Jeseniovu a Ohradu. Letos rovněž začnou práce na Barrandovském mostě, které se ale zatím nedotknou dopravy. Rekonstrukce pak čeká i most v Horoměřické ulici či most na Zlíchově.

Uzavírky se nevyhnou ani MHD, kdy na trase metra C bude pražský dopravní podnik (DPP) pokračovat s výměnou dřevěných pražců. „Céčko“ tak bude v letošním roce uzavřeno minimálně třikrát.

První výluka na trase metra C je připravena už na Velikonoce, kdy od 10. do 14. dubna v úseku mezi Pražského povstání a Kačerov metro nepojede. Zavedena bude náhradní autobusová doprava XC.

Během květnových prodloužených víkendů chce DPP vyměnit kolejovou konstrukci na křižovatce Karlovo náměstí, která patří podle náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) mezi nejvytíženější tramvajové křižovatky na světě.
„Tato konstrukce byla naposledy vyměněna v listopadu v roce 2007,“ doplnil technický ředitel DPP Jan Šurovský.

Nejrozsáhlejší opravou tramvajové trati bude v letošním roce ta v Nádražní ulici, která bude zahájena 14. března a potrvá do konce letošního října.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků