Hlavní obsah

Podívali jsme se do největší stavební jámy v Praze. Hloubí se tunel pro metro D

– Praha
Novinky, Kristýna Léblová, luh

Na pražském Pankráci dělníci vyhloubili šachtu hlubokou 36 metrů o průměru zhruba 21 metrů, ve které již vyrazili první tři metry dvoukolejného tunelu. Ten bude součástí plánovaného metra D a bude spojovat stanice Pankrác D a Olbrachtova.

Podívali jsme se do největší stavební jámy v Praze. Začíná se hloubit tunel metra DVideo: Novinky

 
Článek

„Na přesun strojů a rubaniny z podzemí využíváme aktuálně nejúnosnější věžový jeřáb, který je v České republice nasazen, o maximální nosnosti čtyřicet tun. V rámci doplňkového geologického průzkumu budoucí trasy linky metra D, který se tady realizuje ve čtyřech lokalitách, je tento rozsah největší,“ řekl Novinkám vedoucí projektového týmu Radek Kozubík.

V momentálně nejhlubší šachtě v Praze pracují tunelové stroje jako tunelbagr o hmotnosti 34 tun, plošina, vrtací vůz nebo stroj na stříkání betonu.

Hřib se sbíječkou v ruce zahájil výstavbu metra D

Domácí

„Již jsme zahájili ražbu levého dílčího výrubu, budoucího dvoukolejného tunelu, kde máme aktuálně vyražené necelé tři metry. Tunel v levé části, kterou aktuálně provádíme, je vysoký devět metrů a široký pět a půl metru. Práce jsme zahájili po Novém roce,“ dodal Kozubík. Rychlost ražby je závislá na geologických poměrech a osciluje mezi šedesáti centimetry a jedním metrem za den.

Foto: Novinky

Dělníci už pracují na tunelu mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova.

Dopravní podnik už vypsal veřejnou zakázku na první část linky metra, která zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici Olbrachtova a tunely mezi nimi. Využije se tunel ze stávajícího geologického průzkumu.

Trasa budoucí linky metra D by měla vést ze stanice Náměstí Míru do Depa Písnice, bude mít 10 stanic a dlouhá by měla být zhruba 10 kilometrů. Metro má být automatizované a bezobslužné, takže nebude potřebovat řidiče. Praha se tak přiblíží nejvyspělejším metropolím světa. Náklady by se měly pohybovat zhruba okolo 72 miliard korun. Podle současných plánů by mohli první cestující linku D využít na konci roku 2027.

Foto: Mapy.cz

Plánovaná trasa metra D. Začne se červeně vyznačeným úsekem mezi dvěma stanicemi Pankrác a Olbrachtova

Reklama

Související články

DPP vypisuje tendr na první úsek metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) v úterý vypíše veřejnou zakázku na první část nové linky metra D. Ta zahrnuje přestupní stanici na Pankráci, novou stanici...

Výběr článků

Načítám