„Velikonoce mají proti Vánocům přece jen jednu výhodu. Na různých farmářských trzích a v obchodech už je k dostání větší výběr sezónní čerstvé zeleniny. Dušená zelenina nebo zeleninový salát jako příloha hned sníží příjem ostatních věcí a také kalorickou hodnotu jídla,“ říká nutriční terapeutka pražské lékárny Pharmacentrum Jana Šulcová.

„Vajíčka jsou zdrojem vysoce kvalitních bílkovin. Uvařená natvrdo v zeleninovém salátu, jako vajíčková pomazánka s tvarohem či bílým jogurtem, to skutečně nemůže člověku ublížit,“ dodává Šulcová.

Protože si o Velikonocích dopřáváme více jídla i pití, tradičně jsou i obdobím žlučníkových záchvatů, bolestí břicha a někdy i průjmů.

Jak tomu předejít? „Pravidelnými delšími procházkami, když už se člověku nechce nebo nemůže běhat. To je nejjednodušší a přitom velmi účinná obrana před zatěžováním organismu přejídáním a přemírou alkoholu,“ říká lékařka diabetologického centra pražské polikliniky Medicon Michala Pelikánová.

Doporučuje zachovat pravidelnost v jídle, tedy rozložit přísun potravy na celý den, a nezapomínat na zeleninu. Všechna jídla by se také měla konzumovat v rozumném množství.