Článek
„Jednoduchá značka je důležitá pro identifikaci a Mikulov ji doposud neměl,” řekla místostarostka Marie Leskovjanová. Mikulovští užívali na propagačních matriálech znak města.
Soutěž byla vyhlášena v polovině loňského roku. „Oslovili jsme jedenáct grafiků a grafických studií, včetně mikulovských. Do soutěže se nakonec přihlásilo se svými návrhy pět účastníků,” doplnila místostarostka.
Výběrová komise vybírala nejdříve anonymně z návrhů zaslaných grafickými studii a grafiky – CCB, spol. s. r. o., Zdeněk Halla, m-ARK marketing a reklama, Yvona Jandáková a Libor Lípa.
„V rámci prvního kola posuzování byli čtyři grafici požádáni o dopracování návrhů, včetně konkrétního zapracování loga na tiskovinu a propagační předměty,” upřesnila Marcela Šimánková z odboru rozvoje a živnostenského podnikání Městského úřadu Mikulov.
Z předložených návrhů byl nakonec vybrán návrh výtvarníka Libora Lípy, mikulovského rodáka, žijícího nyní v Praze. „Jeho grafické zpracování značky nejlépe vyhovuje požadavkům jak vizuálním, tak i technickým a logo se bude používat v několika barevných variantách,” dodala Marcela Šimánková.
Nově vydané propagační materiály pro rok 2016 již nové logo, které bylo poprvé prezentováno na veletrhu cestovního ruchu Regiontour 2016 v polovině ledna v Brně, mají a brzy se objeví na dalších propagačních materiálech, které město Mikulov v rámci své prezentace připravuje.
