Hlavní obsah

Lukašenko označil síť restaurací McDonald’s za „náš podnik“

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Běloruský autoritářský vůdce Alexandr Lukašenko označil síť restaurací McDonald’s v Bělorusku za „náš podnik“ a doporučil znárodnit i další podniky, jejichž zahraniční vlastníci pod vlivem západních sankcí proti Minsku odešli z Běloruska. Upozornil na to opoziční server Zerkalo, který se odvolal na přepis Lukašenkova vystoupení v podání prezidentské kanceláře.

Foto: Mikhail Klimentyev, ČTK/AP

Běloruský prezident Alexander Lukašenko

Článek

„Odešli vlastníci, tak sbohem. My vás neznáme, vy nás znát nechcete. Od té chvíle je podnik znárodněn,“ prohlásil Lukašenko.

„(Pokud jde o) podniky, které založili zahraniční investoři, anebo zprivatizované podniky, které získali zahraniční investoři, kteří ale odešli – zamávejte jim a pokřižujte se, ale majetek vám zanechali,“ řekl Lukašenko svým podřízeným. „Říkám to na příkladu McDonald’s. Fungoval a funguje. Ale už je to náš podnik,“ prohlásil. „Když se jim nechtělo pracovat, tak jak je libo. Naši lidé nejsou hloupější. Dokážou housku rozříznout a dát dovnitř list salátu či kus salámu. Přesně tak se stalo. Vše tu zůstalo, nic si neodnesli. Jinak bych stínal hlavy viníků. Nikdo si nic nesmí odnést. To nesmíte dopustit,“ dodal.

Lukašenko zdůraznil, že hned po odchodu investorů se podnik musí neprodleně znárodnit, bez čekání na další formality a dokumenty. Jako další konkrétní příklad zmínil odchod švédského nábytkového řetězce IKEA.

Litevský parlament vyzval k vytvoření tribunálu. Má prošetřit zločiny běloruského režimu

Evropa

Server připomněl, že restaurace McDonald’s v Bělorusku měl minulý měsíc převzít ruský nástupce amerického řetězce Vkusno i točka (Chutně a tečka). Ale Lukašenko prohlásil, že McDonald’s by měly nahradit běloruské podniky. Výsledkem je, že od konce listopadu restaurace, spravované firmou KSB Viktori Restorany, fungují bez jakéhokoliv firemního štítu či obchodní značky a logotypu, ale s novým jídelníčkem, který podle portálu budí kritiku spotřebitelů. Místo dřívějších front tak bývá uvnitř spíše prázdno.

Vzpomínaná firma podle dostupných informací dříve působila jako franšíza McDonald’s se 14 restauracemi a pěti kavárnami v Minsku a jednou restaurací ve Vitebsku.

Hlásí propagandu a druhý den v Praze popíjí vaše pivo. Neopakujte stejnou chybu jako s Putinem, varuje Latuško

Válka na Ukrajině

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám