RECENZE: Stingova osobní hitparáda

Je paradoxní, že Stingův prvorozený syn Joe Sumner, jenž se v pátek večer v pražské O2 areně zhostil předprogramu vystoupení svého otce, dal svým účinkováním bezpečně vyniknout všem svým přednostem. Nabízel písně v zásadě obstojné a dával při jejich interpretaci na odiv, co všechno se svým hlasem umí, jak ho má pod kontrolou i kam až s ním vyšplhá. Jeho otec však nic takového dělat nemusel.

Sting diváky v O2 areně nadchnul.

Joe Sumner si v roli předskokana o charisma naléhavě říkal. Sting, vlastním jménem Gordon Matthew Thomas Sumner, je má. I kdyby na pódiu jen beze slov stál. Jakmile patnáct minut před jednadvacátou hodinou na vizuálně poměrně skromně vyvedenou scénu nastoupil, nechal zapomenout na svého syna a přijal pozornost všech, kteří v tu chvíli v hale byli. A že jich bylo požehnaně, na patnáct tisíc. Aréna byla plná.

Sting odzpíval celý koncert do malého bezdrátového mikroportu, takže nebyl „připoután“ k mikrofonu na stojanu. Rozvážně stál či kráčel na přední části pódia a interpretoval své písně s učebnicovou lehkostí, elegancí a jistotou. Mezi nimi v podstatě nehovořil, komunikoval hudbou a texty.

Sting vystupoval se svou doprovodnou kapelou.

Výborně zvolený byl koncept koncertu. Jeden hit střídal druhý, jedna píseň z hudební historie stíhala další. Začalo to kouskem Message In A Bottle z repertoáru The Police, pokračovalo Stingovou Englishman In New York, šlo to přes Spirits In The Material World od The Police a Stingovu Brand New Day a vrcholilo to v přídavku písničkami Roxanne od The Police a Fragile ze sólového repertoáru Stinga.

Celkový pohled na Stingovo pódium.

Všechny byly prezentované v koncertních úpravách, tedy malinko jinak, než jak jsou nahrané na deskách. Protagonista i skvělí muzikanti v jeho doprovodné skupině, vedeni kytaristou Dominikem Millerem, si v nich s chutí zahráli a vokalisté s živočišnou radostí zazpívali. Skladby tu a tam propojovali, a když bylo třeba, kývli na sedící diváky, ti vstali a podpořili je zpěvem či vytleskáváním. Při Every Breath You Take, kterou vrcholila základní část koncertu, už stála většina lidí v hale.

Sting si nedal moc záležet na vizuální složce večera, což ale v konečném důsledku podpořilo to, proč jezdí křížem krážem světem. Nabídl kvalitní muziku, poctivé a časem prověřené písně, zahrál je s kapelou, která, byť měla jen základní rockové obsazení, hrála jako z partesu, a potěšil tím vším lidi, pro něž jsou jeho písničky nezbytnou kulturní potravou.

Sting
O2 arena, Praha, 28. října

Hodnocení: 90 %