Článek
Straussova Burleska pro klavír a orchestr d moll ve Fujitově podání působila velmi pozitivně s hravým proplétáním melodických a odlehčených pasáží a dramatických epizod. Citem pro proměnlivost nálady i výrazu, fenomenální technikou a úhozem okouzlil Mao Fujita pražské posluchače.
Druhá část večera patřila Šostakovičově Osmé symfonii c moll, třetí ze symfonií napsaných v době druhé světové války. Krátce po ní byla další provedení Stalinovým režimem zakázána, údajně pro její pesimismus.

Semjon Byčkov si rozumí se Šostakovičovou Osmou symfonií i se svým orchestrem.
Přesto patří k nejvýraznějším osobním výpovědím skladatele o nacismu a lidském utrpení. Pojetí Šostakovičova díla v příkladné spolupráci Semjona Byčkova a orchestru bylo úchvatné a vše vypovídající. Každý detail symfonie zasáhl posluchače jako nesmírně vnitřně působivý, mrazivý a naléhavý.

Česká filharmonie je pro chystané asijské turné v dokonalé formě.
Ponurá nálada se střídala v kultivovaném témbru s opulentními crescendy, lyrické pasáže s ironií, tancem i smutečním pochodem, ostré přechody v závěru ústily v nadzemskou katarzi a naději.
Česká filharmonie se v úvodu sezony předvedla v plné kondici, seřízená jako švýcarské hodinky a na chystané asijské turné dokonale připravená.