Hlavní obsah

Předplatné streamovacích služeb? Třetina Čechů připravena je rušit

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Až 35 procent současných předplatitelů streamovacích služeb v Česku předpokládá, že zruší své účty předplatného kvůli zdražování, kvůli omezení sdílení hesel, ale i proto, že po covidu se znovu rozběhla kultura naplno. Vyplývá to z průzkumu zaměřeného na využívání streamovacích video služeb v ČR, který si nechala udělat společnost Axocom.

Foto: Archiv, Právo

Klávesnice - ilustrační fotografie

Článek

Předešlý, jarní průzkum ukázal, že 60 procent českých uživatelů streamovacích platforem sdílí své účty s přáteli a kolegy z práce.

„Češi jako obvykle řeší cenu na prvním místě. Právě sdílení hesel mezi přáteli je jedna z věcí, jak ušetřit. Pokud by o tuto možnost přišli, významně by to změnilo jejich televizní návyky. Případně i to, u které společnosti by si předplatné zařídili,“ říká ředitelka Axocom Erika Luzsicza.

Současný průzkum dále říká, že dalších 27 procent respondentů je připravených přejít ke konkurenci, nabídne-li zajímavější podmínky. Zbývající uživatelé nevidí ke změnám důvod, buď podmínky akceptují, jaké jsou, nebo cenu vůbec neřeší.

Anketa

Zrušili byste předplatné plaformy v momentě, když by se omezilo sdílení hesel?
Ano
56,2 %
Ne
16,3 %
Nemám žádné podobné přeplatné
27,5 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5860 čtenářů.

Dalším faktorem, který bude odhlašování z platforem podporovat, je to, že diváci jsou schopni zkouknout seriály za poměrně krátký čas. V průzkumu 62 procent dotázaných uvedlo, že celou řadu seriálu stihnou zhlédnout za několik dní. Dalších pět procent nemá problém s binge watching, tedy s tím, že doslova „zhltnou“ seriál na jeden zátah za den, nebo dokonce za večer. Zbylá třetina respondentů pak preferuje sledovat jeden díl týdně, podobně jako u „klasické“ televizní stanice.

Možnému rušení předplatných nahrávají i další faktory. „Všechny platformy investovaly v posledních letech do obrovského množství nových pořadů a diváci jsou jimi doslova zahlceni… Navíc letošní léto ukázalo, že kina zdaleka nejsou venku ze hry,“ dodává Erika Luzsicza s tím, že diváci si znovu vybírají, kde své peníze za kulturu utrácet.

Přes polovinu Čechů sdílí svá hesla ke sledování streamovacích služeb

Film

Inflace, zima a široká nabídka. Televizní pirátství v Česku roste

Kultura

Reklama

Výběr článků

Načítám