Hlavní obsah

Vrcholný Mercedes-AMG GT má být plug-in hybridem s obří silou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příští generace Mercedesu-AMG GT, která se má odhalit v roce 2023, by mohla ve vrcholné plug-in hybridní variantě mít téměř patnáct stovek newtonmetrů. Přibudou jí také dvě sedačky a aktivní odpružení včetně příčných stabilizátorů.

Foto: Mercedes-Benz

Logo Mercedesu-AMG.

Článek

Automobilka Mercedes-Benz pilně pracuje na nové generaci modelu AMG GT, který ve své vrcholové variantě bude plug-in hybridní. Alespoň to tvrdí britský web Autocar, od automobilky to potvrzeno zatím není.

Nová generace AMG GT s kódovým označením C192 má mít pod kapotou čtyř-, šesti- a osmiválcové motory s tím, že kromě čtyřlitrové V8 s označením M178 to budou motory řadové. Za zmínku z nich stojí čtyřválec M139, který má díky elektrickému kompresoru nabízet 380 koní a 480 Nm, stejně jako v AMG SL 43.

Onen osmiválec má být podle Britů k mání i v plug-in hybridní verzi s označením 63 S E Performance. Pod tím se u čtyřdveřové verze AMG GT skrývá výkon 842 koní a točivý moment 1470 Nm - a je tedy možné, že novinka bude nabízet stejně ohromnou sílu. To by z ní udělalo jedno z nejsilnějších hybridních kupé v nabídce, parametry by předčily Ferrari 296 GTB i Lamborghini Sián.

Vlajková loď Mercedesu-AMG je tu. Třída S 63 ohromuje výkony

AutoMoto

Co zatím není známo, je, zda dostane 6,1kWh baterii ze čtyřdveřového AMG GT nebo zda bude mít nějakou jinou. Přece jen u takto kompaktního auta na baterii hybridního systému není příliš prostoru. Můžeme ale s jistotou předpokládat, že elektřina tu bude pro co nejlepší výkony, nikoliv pro co nejnižší spotřebu benzínu.

Všechny motory mají být spojeny s novou devítistupňovou převodovkou, stejně jako v případě Mercedesu-AMG SL generace R232. S tímto vozem bude nové AMG GT sdílet podvozkovou platformu. Ta ale dozná úprav jednak kvůli pevné střeše a jednak kvůli otvírací zádi ve stylu liftbacku.

Velkým rozdílem oproti současnému AMG GT má být opuštění koncepce s převodovkou u zadní nápravy; ta má být umístěna klasicky za motorem. To umožní instalaci pohonu všech kol a systému natáčení zadní nápravy.

Karoserie, která má být spíš evolucí současného AMG GT než revoluční změnou, bude nejspíš trochu větší, aby se do ní vešly i dvě nouzové zadní sedačky. Vyrobena má být z kombinace oceli, hliníku, hořčíku a karbonu.

Mercedes-Benz 190 slaví 40 let, položil základ třídě C

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám