Hlavní obsah

Škoda vstoupila na vietnamský trh

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Škoda Auto vstoupila na vietnamský trh. Činí tak v nové roli v rámci koncernu Volkswagen, kdy má na starosti trhy jihovýchodní Asie či severní Afriky. Letos plánuje odbyt řádově stovek aut. Ve střednědobém horizontu chce ve Vietnamu prodávat 30 000 aut ročně, po roce 2030 překročit hranici 40 000 vozů. V plánu má rozšíření sítě z letos plánovaných šesti na 20 prodejen do roku 2025, během pěti let plánuje až 30 autocenter. Během představení značky v Hanoji to uvedl člen představenstva Škody Martin Jahn.

Foto: Škoda Auto

Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto za oblast prodeje a marketingu (vpravo), a Le Do, generální ředitel projektu Škoda ve Vietnamu, během slavnostní akce u příležitosti vstupu Škody Auto na vietnamský trh.

Článek

První otevřené dealerství v Hanoji bude nejprve nabízet SUV vozy Karoq a Kodiaq dovezené z východočeských Kvasin. Od příštího roku automobilka plánuje s místním partnerem TC Group výrobu vozů z plně rozložených sad v nově budovaném závodě.

Modelové portfolio se bude postupně rozšiřovat podle požadavků zákazníků. Ve druhé fázi příští rok Škoda plánuje dovoz modelů Octavia a Superb. Počítá rovněž s uvedením rodiny plně elektrických vozů Enyaq.

Během druhé poloviny roku 2024 Škoda zahájí dovoz vozů Kushaq ve formě kompletně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down) z indického závodu v Púně k finální montáži ve Vietnamu. Výrobní halu TC Group staví v průmyslovém parku Viet Hung v provincii Quang Ninh.

9 nových škodovek, které v Česku nekoupíte

AutoMoto

„Naším střednědobým plánem je zapojení okolo 30 místních smluvních partnerů, montáž přibližně 30 000 vozů z CKD sad a po roce 2030 dosažení prodejního potenciálu přes 40 000 vozidel ročně. Tímto krokem Škoda upevňuje své odhodlání naplnit potřeby svých vietnamských zákazníků a stát se významnou součástí místního trhu,“ řekl Jahn.

Kapacita by mohla být v budoucnu rozšířena s výhledem na export modelů Škoda do celého regionu jihovýchodní Asie ASEAN.

„Stáváme se součástí dynamické ekonomiky Vietnamu a oslovujeme novou skupinu zákazníků na tomto významně rostoucím trhu. Jde také o další krok v naší zrychlující strategii internacionalizace, k posílení pozice značky v regionu ASEAN a ke zintenzivnění synergií mezi našimi dvěma klíčovými trhy v Indii a Evropě,“ uvedl předseda představenstva Škody Auto Klaus Zellmer.

Vietnamští zákazníci mají podle šéfa regionálního zastoupení Škody Ondřeje Černého specifické požadavky a preferují osobní kontakt s prodejci. Autosalony sídlí na okrajích měst a menší pobočky mají v centru, třeba ve velkých nákupních centrech. Mezi požadovanou výbavu patří klimatizace, elektricky nastavitelná sedadla, kožené čalounění nebo kotoučové brzdy.

Škoda představuje Kushaq, indický crossover má silnější klakson a nevadí mu kaluže

AutoMoto

Velkou roli hraje design a hodně se dbá na konektivitu a propojení s mobilními telefony. Škoda také přizpůsobila svá vozidla místním normám a podmínkám, například kvalitě paliv a hustému motocyklovému provozu. Modely pro místní trh jsou vybaveny mimo jiné funkcemi jako udržování v jízdním pruhu nebo radar středního dosahu.

Automobilový trh ve Vietnamu roste mimořádným tempem a již nyní je čtvrtým největším odbytištěm aut v jihovýchodní Asii. V současnosti zde připadá 38 vozidel na 1000 obyvatel, ale zároveň ve stomilionovém Vietnamu jezdí asi 70 milionů motocyklů.

Zatímco v roce 2021 se ve Vietnamu prodalo přibližně 287 000 aut, v loňském roce již prodej stoupl na 367 000 vozů. Očekává se, že od roku 2023 bude odvětví těžit ze zvýšené domácí poptávky a vládních podpůrných programů. Postupně mají také klesat dovozní cla. Počet vozidel na 1000 obyvatel by se tak již za tři roky měl zvýšit na 57.

Vietnamskému trhu v současnosti dominují japonské a jihokorejské firmy. Nejoblíbenější značkou je Toyota s tržním podílem 24 procent, následují Hyundai (18 procent), Kia (13 procent), Mitsubishi (devět procent) a Mazda a Honda (po osmi procentech).

Škoda Auto v současnosti nabízí zákazníkům 11 modelových řad: Fabia, Scala, Octavia, Superb, Kamiq, Karoq, Kodiaq, Enyaq, Enyaq Coupé, Slavia a Kushaq. V roce 2022 prodala 731 000 vozů. Provozuje tři výrobní závody v České republice; má výrobní kapacity v Číně, na Slovensku a v Indii, dále také na Ukrajině ve spolupráci s lokálním partnerem. Zaměstnává celosvětově více než 40 000 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

Nový sedan od Škody se jmenuje Slavia

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám