Hlavní obsah

Nechávejte si auta déle, říká šéfka udržitelnosti u BMW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Lidé by si měli nechat déle svá starší auta, nikoliv stále dokola kupovat nová, aby přispěli k udržitelnosti automobilového průmyslu. Jednou z cest je obnovování například interiérů starších aut, myslí si Monika Dernaiová z BMW.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ilustrační foto

Článek

Zdálo by se, že automobilka bude chtít prodávat čím dál víc nových aut a vyjádření vedení tomu budou odpovídat. Monika Dernaiová, šéfka udržitelnosti u německé automobilky BMW, ale hovoří jinak - kupovat stále dokola nová auta podle ní není žádoucí.

„Musíme se zamyslet nad prodlužováním životů aut; nikoliv mít trh s ojetými vozy, kde se auta přeprodávají, ale možná spíš vzít auto a prodloužit jeho životnost. Třeba byste mohli obnovit interiér,“ cituje ji britský web AutoExpress.

„Potřebujeme novou sadu dovedností v oblasti ojetých aut a také potřebujeme vytvářet auta tak, aby se sedadlo dalo nahradit novým - pak to je starší auto, které ale působí jako nové. Může mít i pořád stejného majitele, který si tedy nekoupí nové auto, my jako BMW pořád máme obchodní model a společnost benefituje,“ pokračuje manažerka.

Nové retro kupé BMW 3.0 CSL je oslavou padesátin divize M

AutoMoto

Dernaiová promluvila k publiku na panelové diskusi věnující se cirkulární ekonomice. Tento pojem ukrývá ideu, že společnost by měla opětovně používat a recyklovat, co nejvíc to jde, a mít co nejméně odpadu.

BMW není první automobilka, odkud takovéto nápady zní. Např. britská divize Toyoty přišla s nápadem repasovat celá auta tak, aby pro další zákazníky byla co nejblíž stavu nového vozu. Výměna sedadla byl s největší pravděpodobností jen příklad, ovšem aby člověk nabyl pocitu nového auta, musí se na letitém voze udělat nesrovnatelně víc práce než jen výměna jedné součástky v kabině.

Jakkoliv titul „šéfka udržitelnosti“ může leckomu znít poněkud děsivě, Monika Dernaiová nepracuje na rozkladu automobilky zevnitř. Nebo to tak alespoň z jejích vyjádření nevypadá. Vždy podle ní bude potřeba individuální automobilové dopravy a ve starším rozhovoru mj. vyjádřila nesouhlas se zákazy aut v centrech měst.

Toyota plánuje repasovat celá auta pro další zákazníky

AutoMoto

Reklama

Výběr článků

Načítám