Hlavní obsah

Nové retro kupé BMW 3.0 CSL je oslavou padesátin divize M

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Divize BMW Motorsport odhalila dlouho očekávaný, limitovaný model 3.0 CSL s jedinečným designem exteriéru a zvýšeným výkonem, aby završila oslavu 50 let od svého založení. Vznikne jen padesát kusů.

Foto: BMW

Novodobé BMW 3.0 CSL

Článek

BMW 3.0 CSL, založené na aktuální generaci BMW M4, vzdává hold legendárnímu 3.0 CSL z roku 1973, kterému se přezdívalo Batmobil a vyhrálo evropský šampionát cestovních vozů čtyři roky v řadě.

Exteriér 3.0 CSL nese stejný závodní polep, s bílým lakem a závodními pruhy. Žluté světlomety mezitím vzdávají hold BMW M4 GT3, vítězi šampionátu jezdců i týmů DTM pro rok 2022.

Není to ale jen o barvách, speciální je kompletní karoserie včetně ikonického zadního spoileru. Vůz má karbonovou střechu, stejně jako kapotu, víko zavazadlového prostoru, přední a zadní nárazníky, boční prahy, zadní difuzor a zadní spoiler.

Foto: Profimedia.cz

Původní BMW 3.0 CSL

Model má ve srovnání s výchozí M4 mohutnější podběhy kol a objemnější záď, blatníky byly také vylepšeny, aby se více podobaly těm na původním 3.0 CSL. Větší podběhy kol uvolňují místo pro 20palcová kola vpředu a 21palcová kola vzadu, s na míru navrženými pneumatikami.

Uvnitř je 3.0 CSL vybaveno karbonovými sedadly a prostorem pro dvě helmy za řidičem a spolujezdcem. Sedadla, volant a obložení střechy jsou potaženy Alcantarou s bílým prošíváním, které odpovídá vnějšímu laku. Karbonová vlákna jsou také součástí celého interiéru, přičemž každý model má také plakety s číslováním od 01/50 do 50/50.

Motor retro novinky je nejvýkonnějším řadovým šestiválcem, který byl kdy použit v silničním voze BMW M, produkuje 412 kW, 560 koní a točivý moment 550 Nm. Výkon je přenášen na zadní kola a skrze šestistupňovou manuální převodovku.

Motor má například ještě více odlehčený klikový hřídel a výkonnější chladicí systém. Dále využívá aktivní diferenciál, adaptivní odpružení a karbonkeramické brzdy.

Padesát vozů 3.0 CSL vznikne během tří měsíců v továrně BMW v německém Dingolfingu. Automobilka nezveřejnila ceny.

Aktivisté pokryli moukou vzácné BMW od Andyho Warhola

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám