Hlavní obsah

Rychlý test Toyoty Yaris Hybrid GR Sport: Stejně dobrá, lépe přitom vypadá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Verze GR Sport vypadá na první pohled jen jako výbava, avšak úprav podvozku je dost na to, aby si tento bílý yaris zasloužil vlastní test. A také velmi vysoké hodnocení.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Toyota Yaris Hybrid GR Sport

Článek

„Evropské auto roku jezdí milionově,“ napsal jsem o běžném hybridním yarisu před téměř dvěma lety, když tehdejší novinka získala ceněný titul. Od té doby svět dostal ostrý GR Yaris a také verzi GR Sport, o niž by se podle názvu měla trochu otřít sportovnost plnotučnéno „gé-erka“, ale při zachování předního pohonu, hybridního ústrojí a pětidveřové karoserie.

Po vzhledové stránce se stalo přesně toto, všimněte si nových kol s červenými detaily a log GR na karoserii. Yarisu GR Sport to náramně sluší, vypadá rozkročeně a sebejistě - stejně jako běžný yaris. V interiéru jsou změny podobně kosmetické; sedačky yarisu jsou sice vynikající, ale ty v Corolle GR Sport přece jen lépe drží tělo a je škoda, že nenašly cestu i sem.

Pod kapotou se žádné změny neodehrály, hybridní ústrojí pořád spoléhá na zážehový tříválec a elektromotor pro celkový výkon 116 koní. Na papíře to vypadá jako málo, ale yaris není zase tak těžký a elektromotor umí masivně zabrat v nízkých rychlostech, takže si ve městě i na utažených okreskách připadám jako v mnohem silnějším autě.

Jediná změna techniky proběhla na podvozku. Změnami prošlo přední zavěšení, zadní pružiny, naladění tlumičů a posilovač řízení a přibyly také výztuhy na spodku auta. Hbité reakce na volant a jízdní jistotu musím Toyotě velmi pochválit, ale myslím si, že to přehnala s tvrdostí. Už běžný yaris má jízdní vlastnosti vynikající, tady bohužel za o trochu víc přesnosti člověk platí docela vysokou cenu v podobě komfortu.

Je proto Yaris GR Sport špatné auto? To zcela jistě ne, ostatně na takhle dobrém základu těžko postavit mizerný produkt. Jasně, háčky na tašky v kufru by se hodily, ale ve výsledku mě i navzdory nepoddajnosti podvozku tohle auto baví dost na to, abych se v něm několikrát jel projet jen tak. A to je, myslím, jasným vysvědčením.

Toyota Yaris 1,5 Hybrid GR Sport
Spalovací motor:1490 ccm, řadový zážehový tříválec
Max. výkon a točivý moment:68 kW (92 k)/120 Nm
Max. výkon a točivý moment elektromotoru:59 kW (80 k)/141 Nm
Max. kombinovaný výkon:85 kW (116 k)
Převodovka:e-CVT, planetová s pomocným elektromotorem
Poháněná náprava:přední
0–100 km/h:9,7 s
Nejvyšší rychlost:175 km/h
Průměrná spotřeba dle WLTP:3,8–4,3 l/100 km
Průměrná spotřeba na displeji na konci našeho testu:5,4 l/100 km
Provozní/maximální hmotnost:1205/1615 kg
Délka × šířka × výška:3940 × 1745 × 1500 mm
Základní/maximální objem zavazadelníku:286/947 l
Základní cena:375 000 Kč (Yaris 1,0 VVT-i 72 k 5st. man. Active)
Základní cena testované motorizace:600 000 Kč
Cena testovaného vozu:657 000 Kč

Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám