Hlavní obsah
Plovoucí mola a pláž vybudovala společnost Metrostav. Foto: Metrostav a MěÚ Most, Právo

Zprovoznění nové silnice z Mostu do Mariánských Radčic představuje další krok k chystanému zpřístupnění jezera Most, které vzniklo zatopením jámy po těžbě hnědého uhlí.

Plovoucí mola a pláž vybudovala společnost Metrostav. Foto: Metrostav a MěÚ Most, Právo
Zpřístupnění jezera Most se blíží

Osm kilometrů dlouhá silnice vede po rekultivovaném území kolem vodní plochy, podél níž vede i cyklostezka. Obě komunikace byly otevřeny v druhé polovině minulého týdne.

Stavbu silnice zajišťovalo město, investorem bylo ministerstvo financí. Náklady spočítali odborníci na 320 milionů korun. Cesta je alternativní spojnicí Mostu s Litvínovem.

Plovoucí mola

„Ve spolupráci se stavebním úřadem se podařilo maximálně zkrátit lhůty pro vydání kolaudačního souhlasu,“ informovala Právo mluvčí mosteckého magistrátu Klára Vydrová.

Součástí silnice je 182 metrů dlouhý lanový most přes čtyřproudovou silnici I/13, železniční trať a řeku Bílinu, který zavěšenou visutou konstrukcí připomíná Mariánský most v Ústí nad Labem. Trasa silnice kopíruje okraj bývalé šachty a budoucí návštěvníky jezera přivede do rekreační zóny, kde již finišují plánované investice.

Vznikla zde páteřní cesta okolo jezera a stavby, které se týkají vedlejších komunikací a inženýrských sítí. Vybudováno bylo parkoviště pro tři stovky aut. Připravená je oddychová pobřežní zóna s oblázkovými plážemi a vstupními plovoucími moly. Ta se ještě musejí připevnit k již hotovým kotevním blokům. Toto řešení zajistí návštěvníkům pohodlný přístup do vody, která je nebývale průzračná. Vidět je do hloubky až devíti metrů.

„Statutární město dokončilo minulý týden výstavbu dětského hřiště u budoucích pláží. Šlo o povinnou finanční spoluúčast města k investici do oddychové pobřežní zóny. Její součástí byly vedle hřiště včetně mobiliáře a oplocení také převlékárny, plocha se stoly pro stolní tenis a tři hřiště na plážový volejbal,“ upřesnila Vydrová.

Nejhlubší jezero

Zpřístupnění jezera veřejnosti bylo v minulosti několikrát odloženo, neboť stavbařům komplikovaly postup složité podmínky rekultivovaného prostoru.

Aktuální termín stanovený na začátku letošního roku vedením města na 12. září podle mluvčí nadále platí. Některé stavební práce budou ale pokračovat. Jámu lomu Ležáky začal správce území Palivový kombinát Ústí napouštět v roce 2008.

Zatopená plocha má rozlohu 311 hektarů a maximální hloubka je 75 metrů, jezero Most se tak stalo nejhlubším a jedním z největších jezer v České republice.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků