Hlavní obsah

Invia nabízí hotely u moře bez jistoty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Češi chystající se na dovolenou k moři v Egyptě, Řecku a Turecku s cestovní agenturou Invia by měli zpozornět a raději si osobně u hotelu, v němž jim agentura zprostředkovala ubytování, ověřit, zda je opravdu přijme. Invia totiž nabízí zájezdy s cestovkami, jež nemají s desítkami hotelů v různých zemích sjednané smlouvy.

Foto: Profimedia.cz

Egypt je stálicí mezi českými klienty cestovních kanceláří (ilustrační foto).

Článek

V důsledku toho se teprve po příjezdu mohou klienti dozvědět, že hotel je plný a oni se musejí obrátit jinam. Paní Jana si nedávno na portálu Invia koupila zájezd do Egypta, do hotelu Malikia v Marsa Alamu. Pořadatelem zájezdu byla německá cestovní kancelář LMX Touristik.

„Až po příletu do Egypta nás informovali, že v hotelu Malikia ubytováni nebudeme a místo toho nás vezou do jiného,“ popsala Právu paní Jana.

Smlouva jim zaručuje exkluzivitu

Hotel si přitom vybrala cíleně, bydlela v něm už dříve, chtěla se tam vrátit a odmítala se se změnou smířit. „Nechala jsem se tudíž odvézt do hotelu Malikia, protože jsem věřila, že musí jít o chybu. Tam jsem se však dozvěděla, že je naše rezervace zrušená a že nás opravdu neubytují,“ dodala Jana.

Nechcete se u moře tlačit jako sardinky? Vyrazte v létě jinam

Cestování

Důvodem byla skutečnost, že hotel měl pro český trh tzv. exkluzivitu čili výhradní smlouvu s cestovní kanceláří Blue Style. Podobných případů, kdy čeští turisté museli do jiného než jimi vybraného hotelu, už bylo více. Šlo o zájezdy německých cestovek, jež často nabízejí výhodnější ceny, zprostředkované Invií.

„Jsou to desítky hotelů v několika destinacích, kde Invia obchází smlouvu o exkluzivitě,“ potvrdil Právu za cestovní kancelář Exim Tours mluvčí Petr Kostka. I Exim má ve své exkluzivitě stovky hotelů ve zmíněných destinacích a praxe agentury mu dělá těžkou hlavu. Na stejný problém si stěžuje i sesterská CK Fischer, jež rovněž patří do skupiny Der Touristik.

Před potížemi varoval i nejméně jeden z egyptských ubytovatelů. Právo má k dispozici dopis manažera hotelu Bella Vista v Hurghadě adresovaný tuzemským cestovním kancelářím s upozorněním, aby ubytování v jejich hotelu neinzerovaly přes Invii, protože hotel má pro český a slovenský trh exkluzivní smlouvu s Eximem.

Na jedno z nejkrásnějších knihkupectví světa se stojí i hodinové fronty

Cestování

„Nemáme žádnou dohodu s Invií, oni nemají právo prodávat či inzerovat náš hotel na svém webu bez našeho souhlasu,“ potvrdil na dotaz Práva v e-mailu manažer Chálid Fahmy. Ačkoliv je dopis už z konce dubna, na webu Invie je tento hotel stále v nabídce.

Pobyt dále nabízí

CK Blue Style o dřívějších případech stěhování českých turistů do jiného hotelu ví, stalo se to i jejím klientům. Invia je dlouholetým partnerem cestovky a Blue Style chce věřit, že šlo o chyby na straně pořadatele zájezdu, nikoliv zprostředkovatelské Invie. „Je nám líto, s čím se museli čeští turisté potýkat. Máme ale potvrzeno, že ze strany Invie byly provedeny kroky, aby se to již neopakovalo,“ řekla Právu mluvčí Blue Stylu Ilona Topolová.

Mluvčí Invie Andrea Řezníčková Právu sdělila, že v případě paní Jany přijali reklamaci, kterou řeší s německou cestovní kanceláří LMX. Hotel Bella Vista však ze svého portálu zatím stahovat nehodlají.

„Vámi zmíněný hotel nám napsal, my ale nejsme smluvní stranou a není v našich možnostech ověřovat jeho exkluzivitu s třetí stranou. Odpověděli jsme mu, ať si zajistí svoji exkluzivitu u svých dodavatelů, od kterých jej máme v nabídce, jako TUI, FTI a LMX,“ sdělila Řezníčková.

Malta je v Evropě nejvstřícnější k sexuálním menšinám. Česko pohořelo

Cestování

Podle ní Invia nic neporušuje. „Pokud se výjimečně stane tato změna, která se děje jen přes zahraničního partnera, vždy je náhrada hotelu ve stejné nebo lepší kvalitě. I přesto, že se tak neděje naší vinou, uvažujeme o kompenzaci 500 eur pro každého zákazníka, kterému bude z důvodu údajné exkluzivity změněno ubytování,“ dodala Řezníčková.

„To ale nijak neomezuje zákazníka v případné standardní reklamaci u pořadatele zájezdu, kde jej samozřejmě jako našeho klienta podpoříme,“ uzavřela mluvčí Invie.

Jejich pradědové lovili perly, je už živí turismus

Cestování

Reklama

Výběr článků

Načítám